مراسم زار با “دینگومارو” جهانی می شود

به گزارش ایرانگرد نیوز، این اولین آلبوم مستقل شریفیان در ژانر موسیقی فیوژن است که با همکاری گروه “لیان” بوشهر و نوازندگان برجسته حوزه موسیقی با هدف پیوند میان موسیقی ایرانی و موسیقی بین المللی تهیه و تولید شده است.

 

“لیانا”، “سیراف” و “پارو پیرار” از جمله آثار قبلی این خواننده موسیقی مقامی است که تاکنون در بازار موسیقی منتشر شده است. وی در آلبوم “دینگومارو” تلاش کرده با تلفیق موسیقی جنوب ایران و موسیقی نقاط مختلف دنیا از جمله اسپانیایی، هندی، آفریقایی، استرالیایی، جاماییکایی و موسیقی های الکترونیک اثر متفاوت تری را به جامعه موسیقی معرفی کند.

 

 

در این آلبوم موسیقی شادی آورجنوب، موسیقی دریانوردان خلیج فارس، موسیقی بکر و شنیدنی عشایر بوشهر، خیام خوانی ویژه بوشهر، موسیقی زار بوشهر و موسیقی غمگین توام با نی انبان با تلفیق با موسیقی های نقاط مختلف دنیا به مخاطب ارائه شده است.

 

نام آلبوم از نخستین قطعه آن یعنی “دینگومارو” گرفته شده است. دینگومارو یک نوع بیماری روانی زار است که دریانوردان جنوب را مبتلا می‌کند و راه درمان آن مجلس قربانی و ساز و آواز و اوراد خوانی است که هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارند و تحت تاثیر فرهنگ آفریقایی شکل گرفته‌اند.

 

این اثر که توسط شرکت “جمی موزیک رکوردز” دارای رایت بین المللی است به زودی در سراسر ایران توسط “هنر شهر” (شرکت ایرانگام) توزیع خواهد شد و پخش بین المللی آن نیز به عهده شرکت “لبینا رکوردز” کشور آمریکا است.

 

 

براساس این گزارش آلبوم ” دینگومارو” با صدای محسن شریفیان در استودیو “پارت” توسط بهنام شهرکی ضبط و مسترینگ شده است و در آن محسن شریفیان نوازنده نی انبان، نی جفتی، فلوت و خواننده، همایون نصیری کونگا، درشن آنند طبلا و آواز هندی، بابک شهرکی کمانچه، مجید ناظم‌پور عود، دارا دارایی گیتار بیس، پیام رونق دیجی‌ریدو، مسعود همایونی گیتار الکترونیک، احسان فرامرزی‌پور گیتار فلامنکو، سارا نادری رباب و دو تار، حمید اکبری دمام، تمپو و کاخن، حسین سنگسر دایره و دم دم، محمود بردک نیا دمام و شیکر، مرتضی پالیز دادن ضرب و دایره، بهنام شهرکی درامز پرگرامینگ و کیبورد، محمد کبیری همخوان، آساره آستارکی و احمد قاید در همخوانی و آواز “لیان فلامنکو” حضور دارند.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …