هنرمندان ایرانی “به نام صلح” در کویت حاضر می‌شوند


به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه آرت‌کویت با عنوان “به نام صلح” با نمایش آثار هنرمندان تجسمی منطقه خاورمیانه شهریورماه در بنیاد معاصر کویت برگزار می‌شود.


نمایشگاه‌گردانی این نمایشگاه را شاروق امین و امیر بهبهانی برعهده دارند و براساس فراخوان و دعوتی که از هنرمندان منطقه خاورمیانه شده است، هر هنرمند تنها با یک اثر در این نمایشگاه شرکت کرده و از ایران نیز مجید عباسی فراهانی و شادی نویانی برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده اند.



مجید عباسی فراهانی هنرمند نقاش در زمینه new media فعالیت دارد. وی چندی پیش در نمایشگاهی با عنوان peace from the bottom of my art که در شهر لندن برگزار شد حضور داشت. او همچنین در نمایشگاه‌های متعددی در امریکا، ایتالیا، کوبا، انگلیس و ایران شرکت کرده و با یک اثر از مجموعه پرده آبی در این نمایشگاه شرکت کرده است.



وی اولين نمايشگاه انفرادی نقاشي را در سال 1384 برگزار کرد و تاکنون 10 نمايشگاه انفرادی در ايتاليا و امريکای جنوبي، انگلیس و ايران برگزار کرده است و در بيش از 45 نمايشگاه گروهي در ايران و کشورهای مختلف حضور داشته است. عباسی فراهانی از سال 1384 عضو پيوسته انجمن هنرمندان نقاش ايران است. وی وسط شهردار فلورانس و نیز سفیر کوبا و مدیر انجمن دوستی ایران و کوبا مورد تقدير قرار گرفت.


وی از سال 1387  به بعد با افزایش جنگ در خاورمیانه متریال‌های رایج در نقاشی را کنار گذاشته و ابزار جنگی  را در آثارش وارد کرد. آثار وی ضد جنگ هستند و تخریب و ویرانی جنگ را به نمایش می‌گذارد.



شادی نویانی هنرمند نقاش است. وی نمایشگاه‌های متعددی در امریکا، بلژیک، یونان، مجارستان، برزیل و ایران داشته و با اثری از مجموعه در ستایش پدر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.


این نمایشگاه از 16 سپتامبر در کویت برپا خواهد شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …