برپایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به آذرماه موکول شد

شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره زمان برپایی هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت  گفت: با توجه به تقارن برگزاری این جشنواره با ایام ماه محرم و صفر تصمیم گرفته شد که تاریخ برگزاری این جشنواره را به تعویق بیندازیم.

 
وی در ادامه افزود: در این مدت اخبار بسیاری مبنی بر تعطیلی این جشنواره شنیده شد اما هیچ یک از این اخبار صحت ندارد و ستاد اجرایی این جشنواره به دنبال رایزنی ها و مذاکره های فراوان دو تاریخ در ماه های آذر و دی را پیشنهاد دادند و در نهایت دو تاریخ 21 و 23 آذرماه را به دوستان در وزارت ارشاد ارائه کردیم. خوشبختانه برای برگزاری این جشنواره در آذرماه موافقت شفاهی گرفته ایم و روز آغاز جشنواره نیز به زودی اعلام می شود.

 
آقامحمدیان در پایان متذکر شد: جشنواره سینما حقیقت از معتبرترین جشنواره های سینمای مستند در عرصه بین المللی است، به همین دلیل باید بهترین شرایط ممکن را برای برگزاری این جشن بزرگ فراهم کنیم و از هیچ تلاشی در به ثمر رسیدن این جشنواره دریغ نخواهیم کرد.

 

همچنین با خبر شدیم که مستندسازان سینمای ایران با ارسال 1010 فیلم مستند به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، استقبال گسترده ای از مهمترین رویداد سینمای مستند کشور به‌عمل آوردند. از همین رو 248 فیلم متقاضی شرکت در بخش مستند اجتماعی بودند و در دو بخش مستند پرتره و مستند دینی- آیینی هم به ترتیب 137 و 127 فیلمساز ثبت اثر کرده اند.

 

در سایر گونه های موضوعی هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، فیلم های مستند علمی- زیست محیطی 106 فیلم، جنگ و دفاع مقدس 94 فیلم، تاریخی- انقلاب اسلامی 87 فیلم، قوم‌شناسی 82 فیلم به دبیرخانه ارسال شده است.

 
در دو بخش ویژه جشنواره سینماحقیقت 71 مستندساز متقاضی شرکت در بخش سیاسی- اقتصادی بوده و 58 فیلمساز نیز فرم بخش مستند- داستانی (DocuDrama) را تکمیل کرده اند. به زودی  انتخاب و معرفی فیلم های برگزیده بخش مسابقه ملی هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به انجام خواهد رسید.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …