“جادوی شب” به برج میلاد رفت/ نمایش عکس ها و نقاشی های نجومی

به گزارش ایرانگرد نیوز، با تلاش مرتضی مرادلی و آوین حمیدی نخستین نمایشگاه عکاسی و نقاشی نجومی در ارتفاع 271 متری از سطح زمین با نام “جادوی شب” در گالری هنری واقع در راس برج میلاد تهران از 14 تا 28 شهریور از ساعت 10 صبح تا 22شب همه روزه دایر شد.

 

مرتضی مرادلی هنرمند عکاس که به عکاسی از آسمان در شب معروف است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه از تلفیق اجرام اعماق آسمان و مناظر زیبا، بکر و سمبلیک زمینی ترکیبی به‌وجود آمده است که بتوانیم آنچه را در آسمانها با چشم نادیدنی است به تصویر درآوریم.

 

وی افزود: این نقاشی‌ها را در کنار عکس‌های نجومی که از سراسر ایران تهیه شده است قرار داده‌ایم تا آن بخش از زیبایی‌های زمینی و اجرام اعماق آسمان را که در شب پنهان مانده است در هم بیامیزیم.

 

 

مرادلی به ایجاد سبکی نوین در نقاشی نجومی در آثارش اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم سبکی نوین از نقاشی نجومی را که ترکیبی از سبک‌های رئال و مدرن است، بسازیم تا این  زیبای‌های  نهفته در جهان هستی را به تصویر بکشیم که برای اولین بار در ایران این نقاشی‌ها به‌صورت علمی انجام شده و به نمایش در آمده است.

 

مرتضی مرادلی، متولد 1357 تحصیلات خود را در رشته معماری به پایان رسانده و آموزش عکاسی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فراگرفته است.

 

علاقه او به نجوم از سال 1387 شروع شد که با آموزش در شاخه‌های مختلف نجومی و رصد آسمان به سمت عکاسی نجومی گرایش پیدا کرد که از سال 1389 شروع به عکاسی نجومی کرد و آغازی برای سفرهای نجومی آن و یافتن مکان‌های بکر و طبیعت‌های منحصربه‌فرد از ساری شمال ایران تا جزایر قشم و کیش در جنوب ایران بود، که نمایشگاه “جادوی شب” حاصل بخشی از سفرهای نجومی و عکاسی او از شمال تا جنوب ایران است.

 

این نمایشگاه از از 14 تا 28 شهریور از ساعت 10 صبح تا 22شب در سازه بالایی برج میلاد برپا خواهد بود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …