آثار هفتگانه صبا در جشنواره رشد/ از کودکان کویر تا افسانه شهر گوهران

به گزارش ایرانگرد نیوز، انیمیشن‌های “کودکان کویر”، “راز جنگل شفا”، “سر دلبران”، “قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب”، “میچکا”، “آقا معلم و بچه‌ها” و “افسانه شهر گوهران” در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد پذیرفته شده‌اند.
انیمیشن “کودکان کویر” به کارگردانی سعادت رحیم زاده در یک قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک نقاشی روی شیشه تولید شده است و تلاش دارد روایت متفاوتی از گونه‌ای از زندگی مردمان بلوچ در ایران را به تصویر بکشد.

انیمیشن “راز جنگل شفا” به کارگردانی ابراهیم ساکتی در 52 قسمت 12 دقیقه‌ای با پرداختی حرفه‌ای با رنگ و بویی کودکانه برای گروه‌های پیش از دبستان و دبستانی پیش‌بینی شده است.
همچنین یک قسمت از مجموعه انیمیشن “سر دلبران” به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین المللی رشد راه پیدا کرده است. این انیمیشن به کارگردانی امیر سحرخیز در 11 قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک 3 بعدی درباره انوشیروان است که در دروازه قصر خود زنجیری را می‌آویزد که اگر به کسی ظلمی رفت آن را به صدا درآورد. روزی از قضا الاغی آن را به صدا درمی‌آورد.

یک قسمت از مجموعه انیمیشن “قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب” نیز به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره رشد راه پیدا کرده است. این انیمیشن به کارگردانی مجید محمدی در 26 قسمت 15 دقیقه ای با تکنیک 3 بعدی برگرفته از کتاب‌های مرحوم مهدی آذریزدی بوده و به بازگویی قصه‌های کهن سرزمین پهناور ما ایران می‌پردازد.
انیمیشن “میچکا” به کارگردانی علیرضا صالحی در 7 قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک سه بعدی درباره کودکی است که هربار برایش اتفاقی می‌افتد و آرزویی می‌کند؛ موجودی از سرزمینی عجیب می‌آید و او را می‌برد تا آرزوهایش را برآورده کند، این کودک هم آرزوهای عجیبی می‌کند مثلاً یک بار آرزو می‌کند تا چشمانش فواصل دور را ببیند اما اتفاقاتی می‌افتد تا او به این نتیجه می‌رسد که نعمات الهی که به او تعلق دارد و وضعیت فعلی چشم‌هایش خوب است.

انیمشن “آقا معلم و بچه‌ها” به کارگردانی علی درخشی در 26 قسمت 12 دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت تولید شده و قصه‌های آن در مدرسه‌ای روستايي در مناطق کوهستاني، جنگلي به وقوع می‌پيوندد؛ مدرسه‌ای که يک معلم و پنج کلاس ابتدایی را در خود نهفته است. معلم روستا به نام آقا معلم و بچه‌ها مسئوليت اداره مدرسه و تدريس کلاس‌ها را به عهده دارد و هر روز اتفاق جالب و آموزنده‌اي در آن رخ مي‌دهد.
انیمیشن “افسانه شهر گوهران ” به کارگردانی مجید شاکری در یک قسمت 80 دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی از حال و هوای افسانه‌ای این مرز و بوم به نگارش در آمده است و این قصه‌ها را در قالب انیمیشن روایت می‌کند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …