جایزه لهستانی به هنرمند ایرانی رسید/ نصب مجسمه‌ آزادی در پارک “گدانسك”

به گزارش ایرانگرد نیوز، امسال چهارمین دوره مسابقه “مجسمه‌های بزرگ شهری” در شهر گدانسك که از مهمترین مراكز فرهنگی كشور لهستان است با عنوان “آزادی” برگزار شد و جایزه اول این دوره مسابقات به مجید حقیقی هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی اختصاص یافت.

 

با برگزیده‌شدن اثر مجید حقیقی در این جشنواره، مجسمه ساخته شده توسط وی خریداری و در پارک مرکزی این شهر نصب شد.

 

 

مجسمه حقیقی که در لهستان نصب شد

 

مجید حقیقی، در مورد روند ساخت این اثر به خبرنگار مهر گفت: ماکت این اثر را به سازمان زیباسازی نیز تحویل دادم و قرار بود که این اثر در شهر تهران نصب شود ولی ناگهان از جشنواره لهستانی خبر دادند که کار من را قبول کرده و به عنوان اثر اول برگزیدند.

 

وی افزود: با آقای موسوی، مدیر امور حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران صحبت کردم و قرار شد که جشنواره را در وهله اول اهمیت قرار دهیم و کار را به آنجا فرستادم که خوشبختانه مجسمه من اثر برگزیده جشنواره شد و بعد آن را برای نصب در پارک اصلی شهر گدانسك خریداری کردند.

 

 

این هنرمند مجسمه‌ساز در مورد متریال این مجسمه توضیح داد:‌ این مجسمه از آهن و فایبرگلاس است. من نقشه‌های مهندسی آن را برای یکی از مهندسان مورد تایید جشنواره لهستانی فرستادم تا اثر آنجا ساخته شود و من فقط بر مراحل ساخت آن نظارت کردم.

 

حقیقی ادامه داد: در این مجسمه که نام ” من آزادم و هرگز نخواهی توانست مرا بگیری” را بر آن گذاشتم چند صندلی و نردبان کنار هم قرار گرفته‌اند که آزادی را به ابرها می‌رسانند.

 

 

تندیس “الله اکبر” ساخته دست حقیقی که در تهران نصب شده است

 

مجید حقیقی فارغ التحصیل مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران است كه در بی‌ینال‌های داخلی و خارجی حضوری فعال داشته است. او جایزه كلارای ایتالیا را نیز در رشته مجسمه‌سازی كسب كرده است. تندیس‌های ساخته شده وی در داخل ایران با عنوان تندیس “الله اكبر” در بزرگراه یادگار امام در تهران و نیز در خیابان پروین اعتصامی شهر مشهد نصب شده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …