حضور یک روح روانی از تایوان در اسکار 2014

به گزارش ایرانگرد نیوز  به نقل از هالیوود ریپورتر، چانگ مونگ-هونگ کارگردان فیلم “روح” داستان مرد جوانی را بازگو می‌کند که بدنش توسط روح یک بیمار روانی تسخیر شده است.

 
ژوزف چانگ ستاره فیلم که نامش آ-چوان است، آشپز جوانی است که به شکل عجیبی بیمار شده و برای مداوا به زادگاه خود در منطقه ای روستایی در تایوان می رود و با پدرش، وانگ با بازی جیمی ونگ، ورزشکار قدیمی هنرهای رزمی همخانه می شود. به تدریج مشخص می شود که بدن آ-چوان به تسخیر روح یک بیمار روانی در آمده و وانگ نیز برای حمایت از او مبهم ترین راه های اخلاقی را طی می کند.
کمیته انتخاب فیلم تایوانی برای اسکار در بیانیه خود آورده است: کارگردان با میزانسن دقیق خود، وضعیت اختلال روانی یک انسان در یک روستای دور افتاده را مورد بررسی قرار داده و فیلم، دنیایی جذاب و دلسرد کننده از خشونت و شکنندگی روح زندگی را در قاب سینما ایجاد می کند.

 
اولین فیلم سینمایی چانگ به نام “پارکینگ” در بخش نگاه ویژه جشنواره کن در سال 2008 پذیرفته شده بود. دومین فیلم او “پرتره چهارم” جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره اسب طلایی تایوان 2010 برای او به ارمغان آورد.

 
“روح” هفته گذشته در فستیوال فیلم تورنتو اکران شد. این فیلم در تاریخ 30ام آگوست در تایوان به اکران عمومی درآمد و همچنان روی پرده است. همچنین قرار است در فستیوال های بین المللی ونکوور، بوسان و توکیو نیز روی پرده برود.

 
تایوان تا کنون سه بار برای بهترین فیلم خارجی در اسکار نامزد شده و در سال 2000 برای فیلم “ببر خیزان، اژدهای پنهان” به کارگردانی آنگ لی جایزه اسکار را کسب کرد.
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …