دعوت از بردیا کیارس برای رهبری “اشک ها و لبخندها”

سید علی میرمحمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به حساسیتی که من و هادی قضات به عنوان کارگردان پروژه روی موسیقی این اثر نمایشی موزیکال داریم، تصمیم گرفتیم از یک رهبر ارکستر خوب و گروهی نوازندگان ماهر موسیقی کشورمان برای حضور در این پروژه دعوت کنیم. به همین جهت اولین گزینه ای که از نظر ما و بسیاری از اهالی موسیقی برای این اجرا مناسب است، بردیا کیارس بود.

 

وی ادامه داد: با توجه به مذاکراتی که با بردیا کیارس برای حضور در این پروژه داشتیم وی موافقت ضمنی خود را اعلام کرده اما تمام تلاش و خواسته ما از این آهنگساز و رهبر ارکستر این است که طی روزهای اجرای برنامه به عنوان رهبر ارکستر نیز حضور داشته باشد و امیدوارم ظرف روزهای آینده توافقات لازم در رابطه با این موضوع صورت گیرد.

 

مدیر برگزاری این پروژه نمایشی موسیقایی گفت: این پروژه نمایشی براساس قطعه موسیقایی “اشک ها و لبخندها” ساخته ریچارد راجرز برای اجرای صحنه ای آماده می شود. البته همانطور که همه علاقه مندان سینما می دانند از این قطعه موسیقایی، فیلم جاودانه “اشک و لبخندها” به کارگردانی رابرت وایز نیز ساخته شده که قرار گرفتن در این فضا می تواند برای دوستداران این ژانر سینمایی نیز شبهای خاطره انگیزی را ثبت کند.

 

میرمحمدی در معرفی عوامل اجرایی این اثر نمایشی موزیکال گفت: ترکیبی که از برای بازیگران این نمایش موزیکال در نظر گرفته شده ترکیبی از بازیگران 5 ساله تا 40 ساله است که همگی با وسواس و دقت زیادی جهت اجرای در صحنه انتخاب شده اند. علاوه بر این با توجه به حجیم بودن دکور صحنه ای تلاش کردیم از طراح صحنه خوبی برای این کار استفاده کنیم که سعید غفاری طراح صحنه نمایش ویتسک در این پروژه با ما همکاری می کند. ضمن اینکه ساغر نیک گوهر طراح لباس، اشکان قضات دستیار کارگردان و یک گروه کر 30 نفره در این اجرا حضور دارند.

 

وی افزود: اولین اجرای این نمایش موزیکال روز نهم مهر ماه در تالار وحدت خواهد بود. البته طی روزهای آینده درباره روزهای دیگر اجرای این اثر نمایشی موزیکال اطلاع رسانی کاملی خواهد شد.

 

نمایش موزیکال “اشک‌ها و لبخندها” روایتگر داستان خانواده “فون تراپ” ساکن زالسبورگ است. او دوازده سال قبل همسرش را از دست داده است. آموزگاران متعددی برای تربیت فرزندانش به منزل او آمده اما همه به ستوه آمده اند و خانه را پس از مدت کوتاهی ترک کرده اند. اما راهبه ای که از دیر می آید و توسط مادر مقدس دیر برای نگهداری کودکان انتخاب می شود. این راهبه آخرین معلم آنهاست که موفق به سامان دادن این خانواده می شود.

هادی قضات که از هنرمندان دانش آموخته اپرا در اتریش است بعد از  اجرای اپرای “جان اسکیگی” که چندی پیش در تالار وحدت اجرا شد، نمایش موزیکال “اشک ها و لبخندها “را در کشورمان به صحنه می برد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …