یک جایزه 300 هزار دلاری به اسپایک لی رسید

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از بی.بی.سی، بیتسمین جایزه سالانه دورتی ولیلیان گیش برای شهامت در استفاده از سینما و فیلم برای ایجاد چالش فکری به اسپایک لی تعلق گرفت.

 

این فیلمساز که سازنده فیلمهایی چون “مالکوم ایکس” و “مرد نفوذی” است، در این باره گفت: این خبر را از طریق تلفن شنیدم و این یکی از بهترین پیام های تلفنی بود که در تمام طول عمرم دریافت کرده ام.

 

این هنرمند 56 ساله،  جایزه ای را دریافت کرده است که هر سال به یاد لیلیان گیش بازیگر درگذشته در سال 1993، اهدا می شود. او درخواست کرده بود که پس از درگذشتش هر سال از مرد یا زنی که مشارکتی فوق العاده در زیباتر کردن جهان داشته و درک از زندگی را در مردم بالاتر برده است، اهدا شود.

 

باب دیلن، آرتور میلر و رابرت ردفورد از چهره هایی هستند که پیش از این، این جایزه را دریافت کرده اند.

 

اسپایک لی از میان فهرستی 30 نفره در زمینه هنر انتخاب شد. او در مراسمی که 30 اکتبر در موزه هنر مدرن نیویورک برگزار می شود، جایزه اش را دریافت می کند.

 

“لی” اولین فیلمش را با عنوان “می خواهد به دستش بیاورد” در سال 1986 ساخت و بعد در سال 1989 با ساخت فیلم “کار درست را انجام بده” نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

 

ماه پیش او موفق شد به کمک هوادارانش در وب سایت کیک استارتر برای سرمایه گذاری در فیلم بعدی اش مبلغ 1.25 میلیون دلار پول جمع کند.

 

آخرین فیلم او “پیر پسر” با بازی جاش برولین و ساموئل ال.جکسون به زودی اکران خواهد شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …