جهنم ایرانی‌ها بهتر از بهشت خارجی‌هاست/ شکوفایی امید در دل هنرمندان


به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای برنامه یکی از دوستان نزدیک ناظری روی صحنه آمد و توضیحاتی را درباره دلایل برگزاری این برنامه و اهداف خیریه اش ارائه داد و در ادامه از تشکیل کمیته‌ای شامل عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و بهمن فرمان آرا خبر داد که در آینده ای نزدیک قرار است با همراهی شهرام ناظری برنامه های خیریه ای را در سراسر کشور روی صحنه ببرند.


در ادامه ناظری به همراه گروهش به صحنه آمد و قبل از شروع برنامه اش رو به حضار گفت: این برنامه در حمایت از برخی کودکان آسیب دیده حادثه آتش سوزی روستای شین آباد برگزار می شود و در آن قرار است قطعات نوستالژیک و قدیمی را اجرا کنیم و در آینده ای نه چندان دور قرار است برنامه های خیریه‌مان را بیشتر و جدی تر در سراسر کشور روی صحنه ببریم.


“شیدا شدم” اثری از مولانا نخستین قطعه ای بود که ناظری با همراهی گروه مولوی به اجرا در آورد و پس از اتمام آن دقایقی را برای مستقر شدن جمعیت بیرون سالن روی صندلی هایشان مکث کرد.


وی رو به حاضران گفت: ترافیک تهران همیشه باعث می شود که خیلی از ما سر زمان مقرر به قرارهایمان نرسیم. هر چند خیلی از ما نیز در برخی اوقات خودمان باعث و بانی اصلی این تاخیرها هستیم. البته جهنم ایرانی ها قطعا بهتر از بهشت خارجی هاست. چون هیچ چیز‌ش سر جای خودش نیست.


تک‌نوازی و آواز و تصنیف “قفل زندان بشکنم” بخش های بعدی برنامه ناظری بود که پس از اجرای این تصنیف ناظری رو به حضار گفت: سال‌های زیادی بعد از انقلاب اجازه اجرای این برنامه را در ایران نداشتیم ولی به مرور مسئولان متوجه شدند که این اثر بخشی از ادبیات ماست و حالا خوشحالم که آنرا برای شما می خوانم.


ناظری در ادامه چند اثر نوستالژیک خود را به اجرا در آورد و خود نیز در این قطعات با نواختن سه تار، گروهش را همراهی کرد.


این استاد آواز اشاره کرد: چند اثر نوستالژیک و قدیمی را اجرا می کنیم که می دانم همه با آنها خاطره دارید و در واقع ما و شما با این آثار بزرگ شده ایم. امیدوارم این قطعات تاثیر زیبایی از امشب را در دل شما بوجود بیاورد.


“دلا نزد، کسی بنشین” و “اندک اندک” اشک حاضران در سالن را در آورد و آنها با شور و عشق فراوان پس از اتمام این قطعات، به تشویق استاد بپردازند.


پس از یک استراحت پانزده دقیقه ای، گروه به همراه شهرام ناظری روی صحنه آمدند تا این بار با موسیقی  آثار کردی به حاضران در شور و نشاط بدهند. پس از اجرای قطعاتی پر انرژی در این بخش، ناظری در جملاتی گفت: ممنونم بابت همکاری و همدلی تان در همراهی گروه و من. خوشبختانه این روزها فضای همدلی در دل مردم بوجود آمده و با روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات و تحولات بوجود آمده، جوانه امید در دل خیلی ها شکوفا شده است.


جملات ناظری با تشویق مکرر و ممتد حاضران رو به رو شد تا گروه با اجرای آتش در نیستان، حسن ختام ویژه ای را بسازند.


این برنامه به همت موسسه “رویال هنر پارس” و تهیه کنندگی “مجید عبدی” اجرا شد.


Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …