مستندسازی پشت صحنه “گذشته” در یک فیلم

به گزارش ایرانگرد نیوز، نگین موسوی مدیر بخش بین الملل موسسه فیلمسازان در این‌باره عنوان کرد: تاکنون درباره فیلم “گذشته” اصغر فرهادی و ویژگی‌های سینمایی و محتوایی آن بحث و گفتگو فراوان شده است اما چگونگی تولید این فیلم در یک کشور خارجی به عنوان اولین تجربه، تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است بنابراین قرار است در قالب یک فیلم چگونگی این تولید به تصویر کشیده شود بخصوص که اصولا تولید “گذشته” به لحاظ شرایط قابل مقایسه با تولید درسینمای کشورمان نیست.

 
وی افزود: دراین فیلم که اواسط این هفته رونمایی خواهد شد اصغر فرهادی درباره خطری که فیلمسازان را در خارج ازکشور تهدید می کند صحبت کرده و توصیه کرده که فیلمساز باید مراقب برخی رفتارها باشد. در بخش هایی از این فیلم چگونگی تمرین فرهادی با هنرپیشگان فیلم تصویر می‌شود و رفتارهای بداهه سازی توسط بازیگران به خواست اصغر فرهادی نمایش داده می‌شود. در این بخش همر اه با بازیگران فیلم به نقش های ایفا شده توسط این هنرمندان در فیلم “گذشته” می رسیم. از سوی دیگر بازیگران سرشناس سینمای جهان از تجربه کار با کارگردان و نویسنده “گذشته” می گویند.

 
موسوی در پایان اعلام کرد: این فیلم همراه با فیلم “گذشته” در یک دی وی دی  اواسط این هفته منتشر می‌شود و همانند فیلم به زبان اصلی فرانسه و فارسی و در موارد لازم با زیرنویس است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …