رئالیسم جادویی با “سه جلسه تراپی و یک مهمانی”/ موراکامی به ایران می آید

افسانه ماهیان بازیگر و کارگردان تئاتر درباره حضور در جشنواره تئاتر فجر  گفت: در حال تمرین “سه جلسه تراپی و یک مهمانی” برای حضور در بخش چشم‌انداز جشنواره تئاتر فجر هستیم. این نمایشنامه نوشته نغمه ثمینی است و سعید چنگیزیان، الهام کردا، رامین سیار دشتی، نازگل نادریان و هومن کیایی بازیگران کار هستند.

 
وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه برگرفته از داستان های هاروکی موراکامی نویسنده شناخته شده ژاپنی است و پیچیدگی های جذابی دارد، افزود: یک ماه است تمرین های نمایش را آغاز کرده‌ایم چون من به تمرین طولانی‌مدت معتقد هستم بنابراین نمی‌توانستیم منتظر نتایج فجر بمانیم. البته تلاشمان این است که نمایش برای اجرای عمومی آماده شود.

 
کارگردان “پالتوی پشمی قرمز” گفت: معتقدم این نمایشنامه یکی از متفاوت‌ترین کارهایی است که نغمه ثمینی نوشته و تازه ترین اثر وی هم به حساب می آید. برای من نیز به عنوان کارگردان چنین تجربه ای بسیار نو و جدید بود. داستان در ظاهر یک بستر رئالیستی دارد اما در اتفاقات و قصه نمایش با برشهایی از رئالیسم جادویی مواجه می شویم.

 
ماهیان متذکر شد: نمایش در اصل یکی از معضلات زندگی مدرن بشر را به تصویر می کشد و نشان می‌دهد که با ورود مدرنیته انسان‌ها چه چیزهایی را از دست می دهند و به دنبال چیزهایی می‌گردند که در زندگی ندارند.

 
وی درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: قرار است آبان ماه نمایش “عروسک های سکوت” به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد را که در دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر اجرا شده بود در تالار سایه تئاترشهر روی صحنه داشته باشم. به تازگی شبنم مقدمی نیز به جمع بازیگران این اثر نمایشی پیوسته است. فرزانه سهیلی و داریوش موفق دیگر بازیگران “عروسک های سکوت” هستند. همچنین در حال پیگیری برای اجرای عمومی نمایش “هم هوایی” هستم که مهین صدری آن را نوشته است.

 
بازیگر نمایش “خرده جنایت‌های زن و شوهری” در پایان عنوان کرد: علاقمند بودم نمایش “هم هوایی” را پاییز در تالار حافظ اجرا کنم اما چون برنامه‌های تالار حافظ معمولا تغییر می‌کند به احتمال زیاد این اثر نمایشی اوایل سال 93 به صحنه خواهد رفت. نمایش “هم هوایی” با نگاهی به شخصیت‌های مستند نوشته شده و نقد اجتماعی تندی را مطرح می کند.

 
دیگر عوامل نمایش “سه جلسه تراپی و یک مهمانی” عبارتند از طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح لباس: غزاله معتمد، گروه کارگردانی: هومن خدادوست، پریسا گودرزی، محمدرضا انتظامی.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …