“اشک ها و لبخندها”ی ایرانی سیاسی نیست/ بازیگر آشنا به موسیقی کم داریم

به گزارش ایرانگرد نیوز، سید علی میر محمدی مدیر برگزاری پروژه نمایشی موزیکال “اشک ها و لبخندها” در ابتدای این نشست خبری با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: پایمال نشدن خون شهدای 8 سال دفاع مقدس متوجه دست اندرکارانی است که باید از شرافت ایرانی دفاع کنند.

 

میر محمدی با اشاره به اجرای این پروژه نمایشی که از 9 تا 11 مهر در تالار وحدت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: تم اصلی این اجرا عشق به میهن و موسیقی است که حضور توام این دو با هم می‌تواند برای تماشاگران جذاب باشد. البته این مدت زمان طولانی برای اجرای یک اثر فاخر و سنگین نیست به همین خاطر در تلاش هستیم با مذاکراتی که با مدیران بنیاد رودکی برگزار می کنیم مدت زمان بیشتری را برای اجرای این نمایش در نظر بگیریم.

 

شرکت های داخلی فقط به فکر حمایت از امور خیریه هستند

 

وی در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی گفت: خط قرمز ما در موسسه ای که مشغول به فعالیت هستیم اقتصادی کردن هنر است. از این جهت که قداست هنر نباید اسیر ویترین های مجلل تبلیغاتی باشد. هدف ما تهییج شرکت ها برای بالا بردن عملکرد اجتماعی شان است که متاسفانه این شرکت های خارجی هستند که در کمک رسانی به ما پیشروتر از موسسات دولتی و داخلی عمل کرده اند.

 

مدیر موسسه هامین گستر آریا ادامه داد: بسیاری از موسسات داخلی سبد حمایتی خود را معطوف به امور خیریه کرده اند در حالیکه این دوستان باید بدانند که حمایت از محصولات فرهنگی هنری کمتر از امور خیریه نیست. بنابراین همه باید تلاش کنیم تا اسپانسرها با رویکردهای فرهنگی وارد کار شوند و نگران نصب استند تبلیغاتی خود روی صحنه نباشند و به این فکر کنند که این تفکر سنتی باید از جریان تبلیغات خارج شود.

 

میرمحمدی به انجام مذاکرات اولیه خود با اپرای تازه تاسییس ابوظبی اشاره کرد و گفت: صحبتهایی برای اجرای چند برنامه موسیقایی با اپرای ابوظبی برای افتتاح رسمی آن انجام گرفته که به زودی جزییات آن را اعلام خواهم کرد. البته از طریق رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران برنامه ریزی هایی داریم که در ایتالیا نیز اجراهایی داشته باشیم که برای نهایی شدن این موضوع آبان ماه سفری به ایتالیا خواهم داشت .همچنین احتمال همکاری آنسامبل اپرای تهران با چند سولیست خارجی برای برنامه های آینده وجود دارد که به زودی جزییات آن اعلام می شود.

 

اشک ها و لبخندهای ما سیاسی نیست

 

هادی قضات کارگردان نمایش موزیکال “اشک ها و لبخندها” هم در این نشست خبری گفت: نمایش موزیکال “اشک ها و لبخندها” پروژه دیگر من بعد از اپرای “جان اسکیگی” در ایران است که تمرینات آن از مهرماه سال گذشته آغاز شد و امیدوارم با تکمیل شدن مراحل بعدی کار به شکل آبرومندی به مخاطب نشان داده شود. البته برنامه های دیگری نیز برای اجرا در نظر گرفتیم که این نیازمند برنامه‌ریزی است که باید در پروسه های بعدی به آن بپردازیم.

 

قضات ادامه داد: این پروژه نمایشی موزیکال، اپرا نیست و تفاوت های زیادی با اجرای قبلی دارد چرا که اصولا در یک نمایش موزیکال بین قطعات آوازی دیالوگ هایی رد و بدل می شود که در اپرا این عنصر وجود ندارد. ضمن اینکه خواننده در یک تئاتر موزیکال نمی تواند با حجم بالایی از صدا قطعه مورد نظر را اجرا کند و لازم است صدای بازیگر تقویت شود. در حالیکه در اپرا کاملا عکس این موضوع حکمفرماست.

 

کارگردان تئاتر موزیکال “اشک ها و لبخندها” با اشاره به مذاکراتی که گروه اجرایی با بردیا کیارس برای رهبری ارکستر این اثر داشته است، تصریح کرد: با وجودی که بردیا کیارس مشغله های فراوانی برای پروژه های موسیقی کشور دارد اما ما از او خواستیم که همکاری هایی با  ما داشته باشد و پذیرفته که یک آنسامبل زهی خوب به همراه یک پیانو را در اختیار ما قرار دهد که امیدوارم این شیوه همکاری در پروژه های بعدی نیز ادامه پیدا کند. البته تلاش داریم که در روزهای اجرا از حضور وی به عنوان رهبر ارکستر در جلوی صحنه استفاده کنیم که امیدوارم این امر محقق شود.

 

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از جداشدن نوع فعالیتهای هنرمندان موسیقی و تئاتر تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فاصله ای که میان هنرمندان موسیقی و تئاتر افتاده من برای انتخاب گروه بازیگران و خواننده ها به شدت دچار مشکل شدم. در ابتدا می خواستم از بازیگران حرفه ای برای حضور در این کار استفاده کنم اما متاسفانه روند کار بسیار کند پیش رفت به همین خاطر ناچار شدم از خوانندگانی استفاده کنم که بتوانیم بازی های آنان روی صحنه را تقویت کنیم.

 

قضات خاطرنشان کرد: به طور حتم برای حل شدن مشکل خودم هم که شده بعد از اجرای این تئاتر موزیکال کارگاه آموزشی را با بازیگران تئاتر علاقه مند به آواز برگزار می کنم که در اجراهای بعدی لاقل با مشکل مواجه نشوم.

 

این کارگردان با ارائه خلاصه ای از داستان تئاتر موزیکال “اشک ها و لبخندها” تصریح کرد: اشک ها و لبخندها یک مثال خوبی است که بتوانیم عشق به خانواده، میهن و موسیقی را به نمایش بگذاریم ضمن اینکه هدف ما بیشتر شناخت مردم از این فضا بوده است، فضایی که داستان آن برای مخاطب ایرانی کاملا آشناست و این کار را برای ما بسیار دشوار می کند. از سوی دیگر نسخه سینمایی اشک و لبخندها دربرگیرنده اهداف سیاسی ، اجتماعی و موسیقایی زمانه فیلم بوده است. این در حالی است که در اجرای این تئاتر موزیکال بحث سیاسی به هیچ عنوان هدفم نبود. هدف من در این اجرا مباحث خانوادگی و موسیقی بود که بتواند مردم را با تئاتر آشنا کند.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …