آغاز تصویربرداری “پوریای ولی” و “حماسه میشان” تا پایان سال

به گزارش ایرانگرد نیوز، تاجبخش فنائیان مدیر کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما با اعلام این خبر افزود: “پورياي ولي” نام مجموعه عظيم تلويزيوني است که تولید آن تا پایان سال آغاز می‌شود. اين سريال شرح حال زندگي پر تحرك پهلوان نامدار ایرانی در قرن هفتم و هشتم هجري (اواسط دوران ايلخاني) به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني است که 36 قسمت متن آن آماده و با رای بالای شورا مصوب شده است.

 
وی افزود: پوریای ولی پهلوانی است که در دوران مغول زندگی می‌کرده و از زمان کودکی تا وفات وی در این سریال ترسیم می‌شود. در این مجموعه با شخصیت واقعی پوریای ولی آشنا می‌شویم و از ذهنیت معمول، که صرفا وی را به عنوان پهلوانی کشتی‌گیر می‌شناسند دور شده و به شناختی می‌رسیم که وجوه دینی، علمی و انسانی وی به جامعه معرفی می‌شود. پوریا شخصیتی بسیار قوی دارد به‌طوری که توانسته علاوه بر ایران در جوامع چین، هند و قفقاز نیز تاثیرگذار بوده است و بسیاری از شیعیان شرق آسیا متاثر از این شخصیت بوده‌اند.

 
فنائیان یادآور شد: همچنین صادق عاشورپور نگارش مجموعه فاخر “حماسه میشان” را تقریبا به اتمام رسانده است. این اثر توسط رامین عباسی زاده تهیه می‌شود و بهرامیان آن را کارگردانی می‌کند. “حماسه میشان” ماجرای اشغال دشت میشان در خوزستان را بازگو می‌کند و مبارزات آن عصر در برابر انگلیسی‌ها و داستان شیخ خزعل و آیت‌الله سید کاظم طباطبایی و درگیری‌هایی که منجر به شکست انگلستان شد را به تصویر می‌کشد. امیدواریم تصویربرداری این مجموعه نیز امسال آغاز شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …