برگزاری هفته موسیقی کلاسیک در تالار رودکی

به گزارش ایرانگرد نیوز، در این ویژه برنامه که توسط خانه هنرهای شهری برگزار می شود 10 گروه موسیقایی به اجرای آثار موسیقی کلاسیک هنرمندانی چون باخ، هایدن، بتهوون، شومان، شوبرت، دبوسی، دورژاک، تافانل، روسل، ژولیوه، بریتن، آلبان برگ، امین الله حسین، مهرداد پاکباز می پردازند.

 

در این برنامه که برای اولین بار توسط بخش خصوصی به تهیه کنندگی علی قادری در حوزه موسیقی کلاسیک اجرا می شود، از سه جریان مهم موسیقی کلاسیک در ایران شامل هنرستان، دانشگاه و جریان مستقل دعوت شده که آثار خود را در تالار رودکی اجرا کنند.

 

خانه هنرهای شهری پیش از این هفته موسیقی تلفیقی را اسفند ماه سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد که این برنامه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. هفته موسیقی کلاسیک تهران نیز در راستای اقدامات بعدی این موسسه برای برگزاری برنامه های موسیقایی است. البته برگزاری هفته های موسیقی ردیف، موسیقی نواحی و موسیقی معاصر نیز در ردیف برنامه های بعدی قرار گرفته است.

 

رسیتال گیتارکلاسیک با اجرای مهرداد پاکباز و همراهی ماهور اربابیان، رسیتال پیانو با اجرای فرهنگ حکیمی نژاد، رسیتال گیتار کلاسیک با اجرای علی شهرآشوب، تریوی “زروان” به سرپرستی نرگس فلاح پسند، رسیتال فلوت با اجرای کلاریز کشاورز و همراهی فراز فروزنده، دوئت ویولنسل و پیانو با اجرای آتنا مستعان اشتیاقی و مهردخت معنوی، تریوی”رسپینا” به سرپرستی آرش اسدنژاد، تریوی “گالامیان” به سرپرستی دانیال جورابچی، رسیتال پیانو با اجرای کارن سلاجقه، دوئت “کارنگ” با اجرای دانیال جورابچی و کیاوش امیری از جمله برنامه هایی است که در ساعت 18:30 و 21 این هفته اجرا می شود.

 

علاقمندان  می توانند برای خرید بلیت اجراهای این برنامه به سایت  www.sigozar.com مراجعه کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …