“دستان” با گروه کُر “ودر” در رادیو آلمان می نوازند

سعید فرجپوری نوازنده کمانچه و یکی از اعضای گروه موسیقی “دستان” درباره این این اجرا گفت: گروه موسیقی “دستان” همراه با ارکستر کر رادیو “ودر” آلمان به آهنگسازی “هوبرت” در تاریخ 6 و 7 مهرماه اجرای برنامه دارد. در این اجرا ترکیب موفقی از حضور سازهای کلاسیک و سازهای موسیقی ایران وجود دارد که زیبایی خاصی به اجرا می بخشد.

 
وی در ادامه افزود: بخش نخست این کنسرت قبلا اجرا شده و قرار است قسمت‌های دوم و سوم این کنسرت همراه با گروه کُر رادیو آلمان روی صحنه برود.

 
فرجپوری در ادامه صحبت های خود به برگزاری کنسرت گروه موسیقی “دستان” در آمریکا اشاره کرد و گفت: بعد از اجرا با گروه کر رادیو آلمان در 10 شهر آمریکا چون لس آنجلس، فیلادلفیا، شیکاگو، نیویورک، آتلانتا، فیلادلفیا، سن خوزه، سانتیاگو و نیواورلئان کنسرت داریم.

 
این نوازنده کمانچه در ادامه متذکر شد: مجموع قطعات این کنسرت توسط من در مایه اصفهان و حمید متبسم و حسین بهروزی نیا در مایه دشتی بر اشعاری از حافظ، مولانا، سیاوش کسرایی و اخوان ثالث آهنگسازی شده و تنها یک قطعه ضربی با شعری از هوشنگ ابتهاج در مجموع قطعات وجود دارد.

 
وی درباره ترکیب اعضای این گروه موسیقی توضیح داد: در این اجرا حمید متبسم نوازندگی تار و حسین بهروزی‌نیا نوازندگی عود را به عهده دارند و پژمان حدادی و رضا سامانی نوازنده‌های سازهای کوبه ای در این اجرا هستند و از دو نوازنده مهمان “هامین هنری” نوازنده تنبک، “ارژنگ عطااللهی” نوازنده دف هم دعوت کرده‌ایم.

 
سعید فرجپوری در پایان صحبت های خود به انتشار آلبوم “میخانه خاموش” اشاره کرد و گفت: آلبوم موسیقی “میخانه خاموش” کاری از گروه موسیقی دستان با آواز سالار عقیلی در دستگاه ماهور است که به شکل دی وی دی صوتی توسط انتشارات ققنوس تا دو ماه آینده منتشر شود.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …