هشتمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از افتتاح هشتمین جشنواره ملی آش ایرانی همزمان با برگزاری برنامه های هفته گردشگری در کشور خبر داد.

مسعود بیات ضمن اعلام این خبر گفت: 5 مهرماه در اولین روز از هفته گردشگری برنامه هایی شامل استقرار سقاء در بناهاي تاريخي، افتتاح هشتمين جشنواره ملي آش ايراني، نمايشگاه نقاشي قهوه خانه اي در موزه مرد مشناسي رختشويخانه، حضور در نماز جمعه، خاموش كردن آب نماي مركزي شهرها و برگزاری تورهای رايگان، در استان زنجان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: به صدا در آوردن زنگ گردشگري،  مصاحبه راديويي و تلويزيوني، آغاز دوره آموزشي ويژه دهياران روستاهاي هدف گردشگري، چاپ و توزيع اقلام گردشگري پايدار،آموزش و رسانه برنامه های این اداره کا در روز دوم هفته گردشگری است.

بیات به افتتاح پروژه هاي گردشگري استان گردشگري، در روز 7 مهرماه اشاره کرد و گفت: برگزاري مراسم فرهنگي در مجموعه گردشگري ايل داغي با حضور خانواده ها، مراسم اختتاميه جشنواره ملي آش ايراني، رونمايي از لوگوي گردشگري استان در روز چهارم این هفته انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان به برگزاری مسابقه نقاشي با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با موضوع آب و گردشگري در روز پنجم هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: بنرهايی به  مناسبت گراميداشت هفته گردشگري با محتواي شعار گردشگري در سطح استان زنجان نصب خواهد شد.

بیات اظهار داشت: مراسم تجليل از هنرمندان صنايع دستي، برگزاري رقابت هاي بازي هاي محلي، نمايشگاه صنايع دستي در موزه رختشويخانه گردشگري،هنرهاي سنتي و ميراث معنوي در روز پایانی هفته گردشگری انجام می شود.

تخفیف 15 درصدی صنایع دستی و هتل های زنجان در تابستان 92
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در ادامه با اشاره به دستاوردهای ستاد تسهیلات سفرهای استانی در تابستان 92 گفت: تورهای رايگان گردشگري ويژه مسافران ورودي به استان زنجان از تاريخ 26/5/92  آغاز شده و تا پايان هفته گردشگري ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برپايي نمايشگاه  جاذبه هاي گردشگري استان در بناهاي تاريخي در تابستان 92 اشاره کرد و افزود: اعمال تخفيف ويژه هتلداران تا 15% براي مسافران و گردشگران معرفي شده از طريق مراكز اطلاع رساني و اعمال تخفيف 15 درصدي خريد صنايع دستي توسط توليد كنندگان و فروشندگان صنايع دستي كه از طريق مراكز اطلاع رساني و موزه هاي استان معرفي شده بودند از برنامه هایی بود که در تابستان 92 اجرا شد.

بیات همچنین از برپائي نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري در حاشيه كنفرانس هاي علمي دانشگاهي در طول تابستان خبر داد و تصریح کرد: برپائي مراكز اطلاع رساني در سطح استان و توزيع بروشور بين مسافران و گردشگران ورودي به استان، ارائه خدمات راهنمايي به گردشگران در مركز استان با همكاري جامعه راهنمايان تور استان نیز در طول تابستان سال جاری در اختیار مسافران قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: بسته سفر 10 روزه به استان و تخفيف 30 درصدی به گردشگران و مسافران اقامت كننده در طول ماه مبارك رمضان، اجراي جشن به مناسبت عيد سعيد فطر توسط شهرداري زنجان به مدت 2 شب و اعمال تخفيف در بازديد از موزه هاي استان به مناسبت هاي مختلف تقويمي از جمله روز بازگشت آزادگان، روز ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر، به مسافران ورودی به زنجان ارائه شد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …