کارگردان “فرقه‌های سری” به دنبال حامی مالی/ نقد شیطان‌پرستی ادامه دارد


اسماعیل حاج‌حیدری نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان مستند “فرقه‌های سری” كه در ماه رمضان از شبكه مستند پخش مي‌شد درباره ساخت سری دوم این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: قصد داریم سری دوم را کلید بزنیم اما هنوز سازمان صدا و سیما نظر قطعی خود را اعلام نکرده است. آنها شفاهی مایل به همکاری هستند اما از نظر عملی قضیه جدی نشده است.


وی افزود: ما از ماه‌ها پیش پیگیر ساخت سری دوم بودیم و از طرفی درصددیم اثری درباره شیطان‌پرستی و فرقه‌هایی از این دست در ایران نیز بسازیم اما از آنجایی که بودجه وجود ندارد، هنوز موفق به ساخت آن نشده‌ایم.



این مستندساز با اشاره به نهادهایی که با موضوع مستند مرتبط هستند، یادآور شد: بخش‌هایی از سپاه در زمینه فرقه‌ها کار می‌کند و متولی بحث فرق و ادیان است همچنین نیروی انتظامی و ارتش نیز بی ارتباط با موضوع نیستند و می‌توانند از ما حمایت کنند.


حاج حیدری با اشاره به مدیریت قابل قبول پورحسین مدیر شبکه مستند و همکاری ابراهیمی مدیر گروه طرح و برنامه این شبکه، تصریح کرد: تا به حال نشده در دفتر این عزیزان به روی ما بسته باشد. این را بگویم که گرچه برنامه ما می‌تواند حالت مشارکتی نیز داشته باشد اما جذب اسپانسر برای چنین برنامه‌ای سخت است.


وی تأکید کرد: ما به دنبال بودجه و جذب مشارکت هستیم و قصد داریم 26 قسمت بعدی مجموعه‌مان را بسازیم. سری اول تنها مقدمه‌ای بر بحث‌های ما بود که از مصر قدیم و قرن 18 آغاز شد و به دوران فعلی رسید. اما فرصتی برای باز کردن بحث‌های روز مهیا نبود که می‌خواهیم در 26 قسمت بعدی در صورت جذب حامی مالی به آنها بپردازیم.



کارگردان “فرقه‌های سری” خاطرنشان کرد: اگر نهاد مشارکت کننده‌ای پیدا شود علاوه بر آنچه اشاره شد،‌ دین گریزی، شیطان‌گرایی و روی آوردن به موسیقی‌های زیر زمینی نیز موضوعاتی است که می‌خواهیم به آنها بپردازیم.


مجموعه مستند “فرقه‌های سری” با هدف به تصوير كشيدن حقايق پشت پرده فرقه‌هاي سري سياسي مذهبي در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای از شبكه مستند پخش شد. شوالیه‌های معبد، شوالیه‌های مالت، کابالا، فراماسونری، شیطان گرایی، انجمن جمجمه و استخوان، بیلدربرگ و … در اين برنامه معرفي شدند و شان استون یکی از کارشناسان آن بود.


شان استون، اسکات فرانک، خاخام آرون کوهن، خاخام دیوید وایس و… از جمله کارشناسان خارجی و حسن عباسی، مجید شاه‌حسینی، موسی فقیه‌حقانی و شهریار بحرانی از جمله کارشناسان داخلی این برنامه بودند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …