“شطرنج با ماشین قیامت” تبدیل به تئاتر شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، شاهین صیادی کارگردان ایرانی الاصل مقیم کانادا همراه با بازیگران کانادایی نمایش “شطرنج با ماشین قیامت” را بر اساس رمان معروف حبیب احمدزاده در ایام جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهند کرد. شاهین صیادی کارگردان تئاتر “شطرنج با ماشین قیامت” فرزند شهید علی صیادی است. این شهید از پیشکسوتان تئاتر آبادان بوده و در اوایل جنگ به شهادت رسیده‌ است. حالا فرزند او قصد دارد با اجرای این تئاتر صدای مردم آبادان را به گوش جهانیان برساند.

 

به همین منظور شاهین صیادی به همراه گروهش این تئاتر را ابتدا در شهرهای آبادان، تهران و سپس هالیفاکس کشور کانادا برای عموم به نمایش خواهد گذاشت. این کارگردان ایرانی در اولین روز هفته دفاع مقدس انگیزه خود را از روی صحنه بردن یک متن جنگی ایرانی برای مخاطبان کانادایی چنین بیان کرد: 33 سال پیش، یه روز اول مدرسه، صدام به شهر ما، آبادان، حمله کرد و خیلی‌ها رو کشت. یکیشونم بابای من. یک تهاجم بی‌مفهوم. خب من بزرگ بودم، ولی خیلی‌ها بچه‌هاشون رو از دست دادن، مادراشون، همسراشون… حالا ما میخواهیم بعد از این همه سال، یه داستان ضد اون تهاجم و درباره اون روزها رو توی آبادان به نمایش بزاریم.

 

“شطرنج با ماشین قیامت” رمانی نوشته حبیب احمدزاده است که تاکنون به چاپ بیستم رسیده‌ است. این کتاب همچنین به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط انتشارات مزدا در ایالات متحده منتشر شده‌ است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …