مردم به مهماني “آوای نور” مي‌روند/ رزمندگان در ميدان امام حسين


رسالت بوذری مجری برنامه های تلویزیونی درباره نمایش میدانی “آوای نور” که این شب ها در میدان امام حسین اجرا می شود به خبرنگار مهر گفت: “آوای نور” فرمی از نمایش میدانی است که ویدئومپ و تصاویر سه بعدی نیز به آن اضافه و همزمان با فرم و نمایش همراه شده است.



وی به همراهی گروه کر دانش آموزی برای فرم موسیقایی کار اشاره و درباره جزییات این نمایش بيان كرد: در این کار از سرودها و موسیقی های حماسی و انقلابی مثل “بهمن خونین جاویدان” استفاده شده و در ادامه با 9 آیتم در طول نمایش در مرحله پایانی به ظهور می رسد.


“آوای نور” از فضای روشنفکرانه تئاتری دور است


بوذری که به عنوان راوی این نمایش نقش ایفا می کند به تفاوت های این کار محیطی در مقایسه با کارهای صحنه ای اشاره و بیان کرد: نکته مهمی که در بیان اهمیت این نمایش وجود دارد این است که در کارهای نمایشی صحنه ای و منحصر به سالن در نهایت 150 تا 200 نفر به ازای ظرفیت یک سالن می توانند اجرا را ببینند اما در کارهای این چنینی در هر بار اجرا 2000 تا 3000 هزار نفر مخاطب نمایش هستند و نمایشگران نفس به نفس با تماشاگران روبه رو می شوند. این باعث می شود که کار از فضای روشنفکرانه تئاتری دور شده و به عامه مردم نزدیک تر شود.



این مجری برنامه های تلویزیونی به شعار “تئاتر برای همه” که زمانی مجید سرسنگی آن را مطرح کرد، اشاره و خاطرنشان کرد: در آن طرح تلاش شد که تئاتر بیشتر به مردم نزدیک شود اما مخاطب همچنان در حجاب و پرده است و کمتر با تئاتر ارتباط برقرار می کند اما در نمایش هایی همچون “شب آفتابی” و “ستاره صبح” مخاطب در دل کار است. بنابراین ما اگر معتقدیم که تئاتر برای همه است باید آن را از فضایی که تا حدودی سوررئال، شخصی و روشنفکرانه شده، خارج کنیم.


من در این نمایش حکم نخ تسبیح را داشتم


مجری “آیینه خانه” در ادامه با بیان اینکه “آوای نور” نسبت به “شب آفتابی” در فرمی کوچک تر و جزیی تر اجرا شد، اضافه کرد: در این نمایش فرم غالب است و بیشتر نور و صدا و تصاویر سه بعدی و … به چشم می آید به همین دلیل من محتوا را از طریق بخش های مختلف در پلاتوها توضیح دادم. درواقع من در این نمایش حکم نخ تسبیح را داشتم و قرار بود که آیتم های مختلف “آوای نور” با توضیحات من کامل شود. قبل از این راوی “ستاره صبح” بودم و این کار در ادامه فعالیت هایی است که با سعید اسماعیلی داشتم که هم اکنون طراحی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.



وی از دیگر برنامه های خود در این روزها سخن گفت و درباره برنامه “آیینه خانه” یادآور شد: این برنامه با حضور حجت الاسلام مرادی روند بسیار خوبی داشته است و هرچه جلوتر می رویم اتفاقات بهتری برای برنامه رخ می دهد و مخاطبان بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند. فکر می کنم در شش ماهه دوم سال زمان پخش برنامه به دلیل تغییر ساعت ها بهتر شود. با این حال “آیینه خانه” به دلیل فرم و حتی مضمون و محتوای گفتگوها این قابلیت را دارد که اگر در ساعت پربیننده کنداکتور پخش قرار بگیرد حتی جای سریال های پربیننده شبکه دوم سیما را هم بگیرد.


مردم داستان زندگی خود را به “آیینه خانه” پیامک می کنند


بوذری با اشاره به استقبال مخاطبان از “آیینه خانه” عنوان کرد: روزی 12 تا 15 هزار پیامک از طریق مردم به این برنامه می رسد. پیامک هایی که مردم در آنها داستان زندگی خود را طرح می کنند و مثل سایر برنامه ها و مسابقه ها تنها به یک عدد خلاصه نمی شود. همه اینها نشان می دهد که “آیینه خانه” جای خود را در میان مخاطبانش باز کرده است و آن به دلیل همین فرم و شیوه گفتگویی است که برنامه در پیش گرفته تا خداوند مهربان را از این طریق نشان دهد. من امیدوارم این برنامه به همین ترتیب که پیش می رود تا نیمه دوم سال هم ادامه پیدا کند.



برنامه “آیینه خانه” هر سه شنبه حدود ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما حول محور “سبک زندگی” پخش می شود.


نمایش “آوای نور” نیز از اول مهر ماه به مناسب هفته دفاع مقدس ساعت 19:30 در میدان امام حسین(ع) اجرا شده و تا دوشنبه هشتم مهر ماه ادامه خواهد داشت. کارگردانی این نمایش را سعید اسماعیلی و تهیه کنندگی بر عهده سپاه محمد رسول الله تهران و موسسه رسانه ای اوج بوده است.

 


 


 


 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …