عقیلی و صادقی از عشق به ایران خواندند/ شب همکاری موسیقی سنتی و پاپ


به گزارش خبرنگار مهر، این دو خواننده که به رهبری ارکستر عباس لطیفی در این کنسرت به اجرای برنامه پرداختند، بیش از 13 قطعه منتخب از آهنگ های ملی میهنی خود را برای مخاطبان موسیقی ارائه دادند.


در قسمت اول برنامه که با پخش نماهنگی از فعالیتهای موسسه “شکوه موسیقی ایرانیان” به عنوان برگزار کننده کنسرت “عشق من ایران من” همراه بود، گروه کر “نامیرا” به سرپرستی فرهاد هراتی و گروه نوازندگان وارد صحنه شدند. کوک سازها توسط میلاد عالمی کنسرت مایستر برنامه، نشان داد که بخش نخست برنامه اختصاص به اجرای رضا صادقی دارد.


بعد از استقرار گروه نوازندگان این رضا صادقی بود که مانند همیشه با ورود خود به صحنه، شور و هیجان مضاعفی را به تماشاگران تزریق کرد و این  نوید را به آن‌ها داد که شب پیش‌رو برای آن‌ها شب خاطره انگیزی خواهد شد. صادقی طبق اجراهای ماه‌های اخیرش با جمله ” من رضا صادقی عاشق شما هستم”، کار خود را در این کنسرت آغاز کرد.



فقط 5 ثانیه به افتخار موزیسین ها دست بزنید


وی قبل از اجرای قطعه اول کنسرت که مربوط به تیتراژ پایانی سریال “دودکش ” با ترانه ای از روزبه بمانی و آهنگ آریا عظیمی نژاد بود، گفت: خیلی خوشحالم که ایرانی‌زاده شده‌ام و امشب در این میهمانی ایرانی حضور دارم و بسیار امیدوارم که یک شب ایرانی همراه شما داشته باشم. حالا همراه شما این آهنگ را تقدیم می کنم به همه ایرانی هایی که همواره پشت و پناه هم هستند.


این خواننده بعد از اجرای این قطعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و آرزوی سلامتی برای جانبازان و هنرمندان پیشکسوت، از مقام هنری هنرمندان و نویسندگانی چون ناصر عبداللهی ، پرویز مشکاتیان، همایون خرم، فروغ فرخ زاد، احمد شاملو تجلیل کرد و گفت: یکی از اتفاقات خوب امشب حضور یک صدایی است که صدای او من را یاد لحظات قدرتمند وطنم می‌اندازد و او کسی نیست جز سالار عقیلی.


صادقی حین اجرای قطعات “نقطه ته خط” و ” مبتلا ” با بیان اینکه یکی از ویژگی های جماعت ایرانی به هم خندیدن نیست بلکه باهم خندیدن است، تصریح کرد: تمام این گروه با زمان بسیار کمی که در اختیار داشتند توانستند یک شب خاطره انگیز و ایرانی برای شما رقم بزنند. پس از شما می خواهم به افتخار کسانی که برای تحقق رویاهایمان از اتفاقات خوب خود گذشتند و امشب به عنوان نوازنده در کنار شما هستند فقط 5 ثانیه دست بزنید.



وقتی عباس لطیفی طرفداران یانی را خوشحال  می کند


در بین تشویق تماشاگران بود که صادقی صحنه را ترک کرد و سالار عقیلی جایگزین او برای بخش اول اجرای قطعات ملی و میهنی خود شد. بخشی که با اجرای ترانه پرطرفدار “وطنم ای شکوه پابرجا” همراه و با اجرای قطعات “عشق دیرین” و “خاک مهر آیین” ادامه یافت.


با پایان بخش اول اجرای سالار عقیلی، عباس لطیفی رهبر ارکستر کنسرت “عشق من ایران من” با همراهی ارکستر برنامه یکی از قطعات پرطرفدار یانی را برای مخاطبان اجرا کرد. تنظیم مناسب و اجرای قابل قبول ارکستر زهی و سازهای کوبه ای این قطعه را تبدیل به یکی از پر طرفدارترین قطعه های کنسرت کرد.


بعد از اجرای این قطعه رضا صادقی دوباره روی صحنه آمد و بلافاصله ترانه “لب دریا” را برای مخاطبان اجرا کرد. این قطعه نیز به دلیل فضای ریتمیک و شادی که داشت با استقبال تماشاگران و طرفداران رضا صادقی مواجه شد.


این خواننده بعد از اجرای قطعه “لب دریا” گفت:  در این لحظه ها که حال‌مان خوب است، عزیزانی هستند که در فاصله کمی از ما در بیمارستان بستری شده‌اند. من از شما می خواهم با این لبخندی که همراه شماست بیماران را دعا کنید تا آنها نیز در شب ایرانی همراه ما باشند.



تکرار ستاره باران شدن کنسرت رضا صادقی با نور تلفن‌های همراه


وی به تبعیت از کنسرت های این چند ماهه خود به حضورش در فیلم “بی خداحافظی” به کارگردانی احمد امینی اشاره کرد و گفت:  نمی دانم چه شد که چند وقت پیش جو ما را گرفت و ما در این فیلم بازی کردیم. اما بدون اغراق می گویم که این فیلم برای من در کنار تجربه ارزشمندی که به همراه داشت، رقم زننده چند کار موسیقایی خوب بود که همه آنها را دوست دارم و حالا من از شما می خواهم که در این دوست داشتن با من شریک باشید و برای اجرای یکی از قطعه های موسیقایی این فیلم به افتخار تمام ایرانی ها که همیشه پرچم شان بالاست موبایل ها را بالای دست قرار دهید و در تاریکی سالن اینجا را با نور آنها ستاره باران کنید.


صادقی بعد از اجرای این قطعه در حالیکه از تماشاگران می خواست وی را برای خواندن آهنگ ترانه “مشکی رنگ عشقه” همراهی کنند، قطعه “ایرانی” را برای مخاطبان اجرا کرد.


وی قبل از اجرای این قطعه گفت: این ترانه مربوط به یک بانوی یزدی است که با شور و هیجان فراوانی نوشته شده است، اگر چه بسیاری از دوستان بر این باورند که این ترانه اغراق آمیز است اما من در جواب آنها می گویم که ایرانی اصیل یعنی همین ترانه. ترانه‌ای که به همه ما می گوید ایرانی هر جا باشد بهترین است.



اشتباه نکنید ما با موسیقی پاپ دشمنی نداریم


بعد از پایان بخش مربوط به رضا صادقی، سالار عقیلی برای اجرای قطعات باقیمانده این کنسرت روی صحنه آمد و در میان استقبال پرشور تماشاگران قطعات ملی میهنی دیگری را اجرا کرد.


وی قبل از اجرای این بخش از برنامه گفت: همانطور که می دانید در بسیاری از مناطقی که این کنسرت را تبلیغ کردند، خیلی ها اینطور استنباط داشتند که این کنسرت تلفیقی از موسیقی سنتی و پاپ است و اتفاقا خیلی هم از این موضوع انتقاد کردند که چرا من با رضا صادقی این برنامه را اجرا کردیم.


عقیلی افزود: من همیشه کارهای نو را دوست دارم. این کار هم برای من یک تجربه جدید است و اگر رضاد صادقی در آن حضور نداشت هرگز اجرای در آن را قبول نمی کردم چراکه من علاقه فراوانی به منش این هنرمند دارم و همواره دوست داشتم دنبال همکاری مشترکی با وی باشم.



این خواننده موسیقی ایرانی با بیان اینکه هنرمندان فعال در شاخه موسیقی سنتی ایرانی هیچ دشمنی با هنرمندان موسیقی پاپ ندارند، یادآور شد: من خودم از طرفداران موسیقی پاپ خوب هستم، حتی در سفر و یا هر جایی دیگر در اتومبیل خود آهنگ پاپ گوش می کنم. بنابراین حتم دارم با برگزاری چنین برنامه هایی هیچ اتفاقی برای هر کدام از ما نمی افتد زیرا هر دوی ما کار خود را انجام می دهیم. به قول رضا صادقی ما امشب برای مادری به نام ایران می خوانیم، من موهای مادر را شانه می زنم و رضا چشمان مادر را سرمه می کشد. افتخاری که امشب با حضور مادرم در این نوبت از اجرا، خوشحالی و هیجان من را دو چندان کرده است.


رضا صادقی هم بعد از اجرای قطعات “چله به چله “، “خوشه چین” و “وطنم” توسط سالار عقیلی خطاب به تماشاگران گفت: انسان ممکن است دوستان خوبی در زندگی خود داشته باشد که من هم از این قاعده مستثنی نیستم. اما دوستی با سالار عقیلی برای من در یک طرف دیگر قرار دارد که به شدت علاقمند این حضور هستم. او جزو معدود خوانندگانی است که اشراف کاملی به موسیقی دارد و خوب یادم هست وقتی صدای او را گوش می دادم می دیدم هرگاه برای وطن می خواند و از ایران حرف می زند صدایش می لرزد. او وقتی می خواند، چیزی را می خواند که می ماند.



در بخش پایانی کنسرت “عشق من ایران من” نیز دو قطعه “ایران ، ایران” و سرود “ای ایران، ای مرز پرگهر” به صورت مشترک توسط سالار عقیلی و رضا صادقی خوانده شد. نکته جالب توجه در اجرای این دو قطعه تصاویر مستندی از مقاومت رزمندگان در جبهه ها و 8 سال دفاع مقدس بود.


این کنسرت طی روزهای 3 و 4 مهرماه توسط موسسه “شکوه موسیقی ایرانیان” به سرپرستی فریبرز صفردوست در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …