شیر مادی به ایران بازمی‌گردد

شیر مادی به ایران بازمی‌گردد

یک مقام آمریکایی گفته است که یک شیر دال باستانی، احتمالا متعلق به دوره ماد، پس از ۱۰ سال به ایران بازگردانده می‌شود. وی این عمل را حسن نیت آمریکا در قبال تاریخ و تمدن ایران دانسته‌است.

 ـ یک شیر دال باستانی که از سال ۲۰۰۳ در آمریکا از یک قاچاقچی آثار باستانی گرفته شده بود، پس از ۱۰ سال به ایران بازگردانده شد.
به گزارش ایرانگرد نیوز، یک مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته است که این جام در سال ۲۰۰۳ از یک قاچاقچی آثار باستانی و عتیقه‌جات گرفته شده بود و از آنجا که آمریکا به میراث فرهنگی و همچنین به مردم ایران احترام می‌گذارد، آن را به ایران بازگردانده است.
این مقام آمریکایی تاکید کرده‌است که بازگرداندن این اثر باستانی اقدامی برای نشان دادن حسن نیت آمریکا نسبت به ایران بوده است.
شیردال یا همان موجودی افسانه‌ای است که ترکیبی از تن شیر و سر عقاب است. شیردال‌ها را دارای قدرت شفابخش و همچنین پاسبانی از گنجینه‌ها می‌دانسته‌اند. طرح این موجود افسانه‌ای در بسیاری از مجسمه‌ها و بناهای باستانی ایران به کار رفته‌ است.

بازگرداندن این شیء باستانی همزمان با سفر هیات بلندپایه ایرانی به نیویورک صورت گرفته است. در این سفر وزرای خارجه ایران و ایالات متحده پس از سال‌ها برای اولین بار با یکدیگر دیدار دوجانبه داشتند

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …