برپایی مراسم ویژه برای زنده‌یاد محرم بسیم در جشنواره کودک

جعفر گودرزی مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره کم و کیف برگزاری مراسم ویژه برای محرم بسیم گفت: محرم بسیم از جمله هنرمندانی بود که حضور چشمگیری در سینمای کودک داشت و همواره نقش پدربزرگ فیلم‌های کودک و نوجوان را بازی می کرد و قرار بود در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز مورد تقدیر قرار گیرد اما متاسفانه این بازیگر قبل از مراسم تقدیر خود درگذشت.

 
وی در ادامه افزود: چندی پیش احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای دیدن این هنرمند به منزل وی رفته بود و از ایشان دعوت کرد که به عنوان مهمان ویژه جشنواره در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان حضور داشته باشد و از سوی دیگر به من سفارش کرد که یک نفر را مامور کنم تا امور این هنرمند و نوع تردد ایشان در اصفهان را رسیدگی کند.

 
مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: عصر دیروز یکی از همکاران برای سر زدن به این بازیگر به خانه او رفت و هرچه زنگ در خانه را زد کسی پاسخگو نبود تا اینکه نیروی انتظامی و بعد اورژانس آمد در خانه را باز کرد و متوجه شدند که این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران سه روز پیش از دنیا رفته بود.

 
گودرزی در پایان افزود: پس از این اتفاق تصمیم گرفته شد برنامه ای ویژه در این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای محرم بسیم برگزار شود که با درگذشت وی برنامه ما پابرجاست ولی حیف که خود وی امکان حضور را نیافت.

 
هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از 15 تا 19 مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …