“یک جرعه باران” دروغ نمی گوید/ تولید آلبوم موسیقی به عشق شهید زین الدین

به گزارش ایرانگرد نیوز، گلعلی بابایی رییس سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به جایگاه مستحکم موسیقی رزمی در جامعه اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: 8 سال دفاع مقدس خاستگاه بسیار مناسبی برای خلق آثار ماندگار در عرصه موسیقی رزم به حساب می آید و اقدام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این حوزه که با حضور جمعی از بزرگان موسیقی پاپ ایران انجام گرفته کار کوچکی است که امیدواریم مورد قبول مخاطبان قرار گرفته باشد.

 

بابایی بعد از صحبت‌های خود بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره موسیقی را برای مخاطبان قرائت کرد.

 

 

شهید زین‌الدین مقدمات تولید این آلبوم را فراهم کرد

 

میثم حجار خواننده آلبوم موسیقی “یک جرعه باران” هم در این مراسم با ذکر خاطره ای از شهید زین الدین ادامه داد: به دلیل علاقه فراوانی که به شخصیت شهید مهدی زین الدین داشتم و دارم از مدت ها قبل به این فکر بودم که برای این شهید بزرگوار قطعه ای را بسازم به همین منظور به مغازه پدر وی مراجعه کردم و با او حرف های زیادی رد و بدل شد که حاصل آن باز شدن دریچه جدیدی در زندگی من بود و باعث تولید 11 قطعه دیگر شد که منجر به تولید همین آلبوم شد.

 

وی با اشاره به انگیزه های خود از تولید چنین آلبومی خاطرنشان کرد: من از همه مسوولان فرهنگی کشورم این خواهش را دارم که اجازه دهند هنرمندان این سرزمین با نگاه خودشان به مساله 8 سال دفاع مقدس آثار هنری خود را تولید کنند این مساله به طور حتم منجر به تولید آثاری خواهد شد که دریچه های جدیدی از ایثارگری ها و دلاوری رزمندگان دفاع مقدس را به مخاطب ارائه خواهد داد.

 

 

خواننده آلبوم موسیقایی “یک جرعه باران” در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صادقانه و بدون اغراق، تنها جایی بود که اجازه داد این آلبوم را تولید کنم. این در حالی است که من به خیلی از نهادها مراجعه کردم اما به من فرصت تولید چنین آلبومی را ندادند. البته من با دوستان بنیاد در برخی نکات کشمکش هایی داشتم اما خوشحالم که این عزیزان به فرصت دادند که آلبوم “یک جرعه باران ” را بر اساس تفکرات خودم تهیه کنم. آلبومی که من سعی کردم بدون شعار در آن حرف دل کسانی را بزنم که برای حفظ این خاک جنگیدند.

 

حجار در پایان صحبتهای خود از رضا صادقی به عنوان خواننده مشترک دو قطعه موسیقایی این آلبوم تقدیر کرد و گفت: دوست داشتم رضا صادقی نیز در این برنامه همراه من بود اما گرفتاری هایی که داشت اجازه نداد تا امروز در حضور او این آلبوم را رونمایی کنم اما بازهم از اینکه در این آلبوم بدون هیچ چشم داشتی همراه من بود تشکر می کنم و البته در این میان نمی توان از تلاشهای علی موثقی، مهدی یراحی و پاشا یثربی نیز به راحتی عبور کنم که در جریان تولید این آلبوم صمیمانه همراه من بودند.

 

 

کیفیت این آلبوم را تایید می کنم

 

محمد علی بهمنی از ترانه سرایان این آلبوم موسیقایی هم با تقدیر از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تولید یک اثر موسیقایی پاپ در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: اطمینان دارم آلبومی که آفریده شده آلبوم قابل ارج است که به دلیل آشنایی که من با صاحب اثر دارم آلبوم بی نقاب و بی دروغی است.

 

وی افزود: برخی از شعرها و آلبوم ها هستند که تاکنون آفریده نشده، بلکه فقط ساخته شده است اما در این آلبوم شعرهایی هستند که آفریده شده اند که این امر به خودی خود می تواند به موفقیت آلبوم کمک زیادی کند. این آلبوم از نظر من کار متفاوتی در حوزه دفاع مقدس است چرا که ما با آیینه ای روبه رو می شویم که خیلی از حرف های ناگفته را می گوید. ضمن اینکه نباید از توانایی احمد میر خلیلی به عنوان ترانه سرای قطعات مختلفی از این آلبوم به راحتی عبور کرد چرا که اشعار وی به اعتقاد من نوعی شکوفایی در شعر جنگ است.

 

این ترانه سرا تصریح کرد: من کیفیت این آلبوم را تایید می کنم اما این اثر موسیقایی باید بتواند در بین مخاطبان نیز خاستگاه خود را پیدا کند تا به آن معیاری که مد نظرش است نیز دست پیدا کند. چرا که دارای قابلیتهای فراوانی است و می تواند به عنوان یک اثر قابل قبول در این حوزه با مخاطب نیز ارتباط برقرار کند. بهمنی بعد از پایان صحبتهای خود قطعه ای را با عنوان”صلح” برای مخاطبان قرائت کرد.

 

 

رونمایی از دو نرم افزار ویژه جنگ

 

براساس این گزارش بعد از پخش نماهنگ “ساده تر از آنچه فکر می کردم” با صدای رضا صادقی و میثم حجار به کارگردانی ایرج افشاری و اجرای زنده قطعه “ققنوس” از آلبوم یک جرعه باران با حضور مسوولان سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از دو نرم افزار “ملک آسمان” و” نشان عاشقان”نیزرونمایی شد.

 

این دو نرم افزار تور مجازی کاروان راهیان نور و قطعه شهدای بهشت زهرا است که با ایجاد یک فضای رایانه ای امکان بازدید مجازی مخاطبان از مناطق جنگی و قطعه شهدای بهشت زهرا به شکل پانوراما را می دهد. ضمن اینکه اجرای مستند لحظه شهادت تعدادی از فرماندهان جنگ، فیلم های مستند دیده نشده از 8 سال دفاع مقدس و تصاویری از دژها و سنگرهای صدام و رژیم بعثی از جمله ویژگیهای این دو نرم افزار هستند.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …