نتایج مسابقه سینمای ایران امروز اعلام می‌شود


به گزارش ایرانگرد نیوز، جعفر گودرزی مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: اولین جلسه هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران در روز هفتم‌ مهرماه برگزار و نظر نهایی هیئت داوران اعلام می‌شود.


وی گفت: جدول برنامه‌ های جشنواره بسته شده و همه چیز برای برگزاری باشکوه جشنواره در شهر پروانه‌ها اصفهان آماده است.


پروانه های زرین در انتظار عکاسان و طراحان پوستر


داوری بخش مسابقه برترین مواد تبلیغی – عکس و پوستر فیلم، به عنوان یکی از بخشهای جنبی مهم جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شد.


آرش صادقی و مهدی دلخواسته، دبیران مسابقه “عکس و پوستر” این جشنواره، از دیروز میزبان هیات داوری سه نفره ای هستند که کار داوری این بخش را عهده دار شده اند. داریوش فرهنگ، تورج منصوری و رضا برجی داورانی هستند که از بین آثار رسیده برترین نمونه های مواد تبلیغی را انتخاب می کنند. جوایز این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره اهداء می شود.


در بخش مسابقه “عکس و پوستر”، 14 مجموعه عکس از 14 فیلم سینمای ایران و  15 پوستر از 14 فیلم رقابت می کنند و همچنین در ایام برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار در اصفهان برگزار خواهد شد که شامل 18 مجموعه عکس از 18 فیلم و 20 پوستر از 16 فیلم خواهد بود. جوایز این بخش شامل دو پروانه زرین خواهد بود.


همچنین، برگزاری بزرگداشت حافظ احمدی عکاس باسابقه سینمای ایران از دیگر برنامه های این بخش است.


“صدایی در تاریکی” در جشنواره 27 رونمایی می شود


کتاب معرفی زندگی و فعالیت هنری ناصر طهماسب از پیشکسوتان صداپیشگی در ایران، در جشنواره بیست و هفتم کودکان و نوجوانان رونمایی می شود.


کتاب “صدایی در تاریکی” شرح بیش از پنجاه سال فعالیت هنرمندانه ناصر طهماسب در زمینه دوبلوری است، کتابی که به همت نیروان غنی پور آماده شده و در حاشیه جشنواره 27 رونمایی خواهد شد.


ناصر طهماسب متولد 1318 در تهران است و از اوایل دهه چهل وارد فعالیت در این زمینه شده است. طهماسب سالهاست به جای بسیاری از ستارگان بزرگ سینمای ایران و جهان حرف زده است.


رقابت 21 انیمیشن کوتاه در بخش بین‌الملل جشنواره کودک


  21 انیمیشن کوتاه از 14 کشور دنیا در بخش بین‌المللی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان روی پرده خواهند رفت.


فیلم‌ هایی از کشورهایی چون آلمان، اتریش، هلند، لیتوانی، سوئیس، انگلستان، ایران، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، ژاپن در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره بیست و هفتم روی پرده خواهند رفت.


“آلیا” ساخته والنتینو بدینی از ایتالیا، “آنجلینو” ساخته ماریناشچیپک از آلمان، “والدین آستون” ساخته مارتین میروز و رینهارت شوبر از اتریش، “زنبورهای بمب‌ افکن” ساخته آنا هابرمهل از آلمان، “مسابقه گاوبازی” ساخته جنیس سیمرماینس از لیتوانی، “جک کشاورز” ساخته آرجان ویلسکات از هلند، “پدر فریماس” ساخته یوری چرنکوف از فرانسه، “در قلب زمستان” ساخته ایزابل فاورز از سوئیس، “خارپشت و شهر” ساخته اووالدز لایس از لیتوانی، “من تام مدی هستم” ساخته آنیسلی هندرسون از انگلستان، “کوبانکو تنها در خانه” ساخته تسوئنو گودا از ژاپن، “بادبادک میریام” ساخته ریمو آنت از استونی، “رفاقت دزد دریایی” ساخته ماریوس فیتزک از آلمان، “پدر نخستین ما” ساخته ولادیمیر دانیلف از روسیه، “لاک پشت و خرگوش” ساخته هونگ جون پیو از کره جنوبی، “سمور و گرگ‌ ها” ساخته اینگا پراولینا از لیتوانی، “ببین من چه خوب می ‌گم!” ساخته حمیدرضا بیات از ایران، “در برابر باد می‌ ایستم” ساخته سیدحسن سلطانی، “سکو” ساخته سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده از ایران و “سلطان و آهو” ساخته پروین تجوید از ایران فیلم های شرکت کننده در این بخش هستند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …