معرفی برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک

به گزارش ایرانگرد نیوز، هیات انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه نویسی متشکل از محمد چرمشیر، حسن دولت‌آبادی و چیستا یثربی پس از بررسی نمایشنامه‌های رسیده به بخش نمایشنامه‌نویسی، 3 اثر برگزیده این بخش را معرفی کردند.

 
نمایشنامه‌های برگزیده به شرح زیر معرفی شده‌اند: “هملت و لوبیای سحرآمیز” نوشته کیومرث قنبری آذر و مسعود شاکری “دشمن خیالی” نوشته مجتبی رفیعی، “دوست من گولاخوف” نوشته مزدک مهیمنی. این سه اثر نمایشی همزمان با برگزاری جشنواره در شهر همدان توسط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نمایشنامه خوانی خواهند شد.

 
200 کودک متقاضی داوری جشنواره کودک و نوجون همدان

 
با پایان مهلت فراخون ثبت نام متقاضیان داوری کودک و نوجوان، 200 نفر در این کمیته ثبت نام کردند.

 
حسین صفی با بیان اینکه با پایان مهلت فراخوان ثبت نام متقاضیان داوری کودک و نوجوان، 200 نفر در این کمیته ثبت نام کردند، افزود: پس از پایان مهلت ثبت نام، پرسشنامه‌های متقاضیان توسط اساتید ارزیابی و امتیازدهی می‌شود. در مرحله بعدی ارزیابی سه کلاس تخصصی با موضوع های تئاترکودک، تئاتر نوجوان و کلاس مشترک این دو گروه برگزار می شود.

 
مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: پس از اتمام دوره آموزشی، آزمونی از آنچه در کلاس‌ها تدریس شد، گرفته می شود و افرادی که میانگین بالاتری را داشته باشند، به عنوان داور برگزیده می‌شوند. در نهایت 10 کودک به عنوان داور بخش کودک و 10 نوجوان به عنوان داور بخش نوجوان معرفی خواهند شد.

 
صفی ادامه داد: داوران کودک و نوجوان با تماشای نمایش‌های بخش صحنه‌ای مسابقه ایران، نمایش ها را ارزیابی کرده و به بهترین نمایش و بازیگر درهر بخش تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

 
بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تاریخ 24 تا  30 مهرماه در این شهر برگزار می‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …