“بچه گربه” ایرانی از جشنواره بلاروس جایزه گرفت

به گزارش ایرانگرد نیوز، این فیلم به کارگردانی شیوا صادق اسدی در بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم “انیماکف” در شهر موگلیف بلاروس با نام “من یک جادوگر نیستم، من فقط دارم یاد میگیرم”  با 60 اثر از 14 کشور تولید کننده آثار کودک به رقابت پرداخت.

 
هیات داوران این جشنواره این فیلم ایرانی را به دلیل موضوع بکر و تکنیک و تصاویر ویژه‌ شایسته دریافت این جایزه شناخت و قرار است این فیلم در تلویزیون بلاروس نیز به نمایش گذاشته شود.

 
“بچه ‌گربه” چندی پیش نیز موفق شد به بخش مسابقه سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انسی (یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن جهان) راه یابد و در عین حال در چهل و ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮاره ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﺟﯿﻔﻮﻧﯽ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ نیز به نمایش گذاشته شد.

 
کسب دو جایزه از هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران در بخش ایران و بین‌الملل و حضور در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز از جمله موفقیت‌ها و حضور جشنواره‌ای این اثر – که با تکنیک نقاشی با شن ساخته شده است – به شمار می‌رود.

 
در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم “انیماکفگ بلاروس فیلم‌های “کبوتر سفید کنار آینه ” به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و “آوازشب” به کارگردانی معین صمدی نیز حضور داشته‌اند. امسال در این جشنواره 170 فیلم از 26 کشور جهان نمایش داده شد.

 
این جشنواره با هدف ارتقای فیلمسازی در بلاروس و سراسر دنیا و حمایت از صنعت انیمیشن‌سازی و تبادل فرهنگ میان کشورها توسط وزارت فرهنگ این کشور، کمیته اجرایی و سازمان ایالتی شهر موگلیف آبلاست حمایت و راه‌اندازی شد.

 
فیلم‌های کانون در دوره‌های پیشین این جشنواره نیز به موفقیت‌هایی دست یافته بودند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …