نصب تندیس “درنای کاغذی” در میدان امام حسین اصفهان

به گزارش ایرانگرد نیوز، تندیس “درناهای کاغذی” با طراحی بنیاد سینمایی فارابی و اجرای محمد پورابوطالب، روز سه شنبه 15 مهر ماه در اولین روز از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ساعت 10 صبح در میدان امام حسین (دروازه دولت) شهر اصفهان نصب می شود.

 

در این مراسم برادرزاده ساداکو ساساکی سازنده “درناهای کاغذی”، رئیس بنیاد ساداکو و مهمانانی از حلبچه، دمشق و سردشت حضور خواهند داشت.

 

تندیس اصلی “درنای کاغذی” که از جنس کاغذ است، در طول برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به موزه سینمای ایران اهدا می‌شود.

 

ساداکو ساساکی نام دختری است که هنگام بمباران اتمی هیروشیما در آن شهر زندگی می کرده است. او به دلیل تشعشعات اتمی مبتلا به سرطان خون شده و در دوره حیاتش در یک آسایشگاه اوریگامی شروع به ساخت درناهای کاغذی می کند. او در سن 12 سالگی افسانه درناهای کاغذی را می شنود که اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می‌کنند و تصمیم به ساخت درناهای کاغذی می‌گیرد، اما پیش از مرگ تنها 644 درنا را با تا کردن کاغذ ساخت. نام ساداكو به خاطر ساختن اين درناهای كاغذی در جهان شناخته شده و به عنوان نماد دوستي و صلح شناخته مي‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …