علیرضا قاسم‌خان معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی حکمی علیرضا قاسم خان را به عنوان معاون پژوهشی خود منصوب کرده است.

 
در متن این حکم آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی در عرصه پژوهش، فرهنگ و هنر و با عنایت به سوابق درخشان مدیریتی، به موجب این حکم به سمت معاون تحقیقات و پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از تمام توانمندی های خود و قابلیت های مرکز، در انجام وظایف محوله و ساماندهی بیش از پیش در امور تحقیقات، پژوهش، تولید و انتشار آثار ارزشمند در حوزه سینمای مستند و تجربی، موفق و مؤید باشید.

 
فرصت را مغتنم دانسته، از زحمات برادر ارجمند آقای اکبر حُر در دوران تصدی سرپرستی معاونت تحقیقات و آموزش قدردانی می نمایم.”

 
علیرضا قاسم خان متولد سال 1342 در شهر تهران و فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

 
از آثار مستند وی می توان به ساخت فیلم های “دیر گچین”، “سیاه گالش”، “سفر آواز و ارغوان”، “مفهوم باغ در مینیاتور ایران”، “فرشتگان نگارگری ایران”، “تاریخ نقاشی مینیاتور”، “نواهای گمشده”، “سمت خاموش یک عکس”، “آواز پر جبرئیل”، “درخت سخنگو”، “آواز دریانوردان خلیج فارس”، فیلم های داستانی “بازی”، “مجسمه های مرگ”، برنامه های تلویزیونی “آوای حماسه”، “تهران آنچنان که بود”؛ تهیه کنندگی فیلم “طبقه سوم” ساخته بیژن میرباقری و… اشاره کرد.

 
در پرونده کاری وی، نگارش کتاب عکس های تعزیه ایران در دوره قاجار؛ “انسان، سینما، شهر” و “بودن یا نبودن” نیز به چشم می خورد.

 
قاسم خان در گذشته، مدیریت سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران (از سال 77 تا 87)، سردبیری اخبار علمی فرهنگی هنری شبکه خبر (از سال 78 تا 82)، دبیری و قائم مقامی فرهنگستان هنر (از سال 80 تا 82) و مدیریت واحد تولید فیلم موسسه رسانه های تصویری (از سال 82 تا 88) را برعهده داشته است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …