شهدا “ادامه دارند هنوز …”/ نسل امروز به مردان مقاومت ادای دین کرد

عباس صانعی، مدیرعامل خانه طراحان گرافیک انقلاب  در مورد پوسترهای “ادامه دارند هنوز…” که این روزها شهر تهران به آنها مزین شده است، توضیح داد: سال قبل پروژه‌ای داشتیم با عنوان “جنگ، کار تا پیروزی” که عکس‌هایی از جهاد اقتصادی بود که در سطح شهر تهران نصب شد و آن پروژه به اینجا رسید که امسال پوسترهای “ادامه دارند هنوز…” را بسازیم.

 

 

وی افزود: فضای کاری پوسترهای “ادامه دارند هنوز…” اینگونه است که رزمنده‌های دفاع مقدس را در کنار کارگران قرار داده‌ایم تا کنار هم به آنچه که نیاز امروز جامعه است یعنی کار کردن درست دست یابیم.

 

صانعی اینگونه کارها را تکلیفی دانست که برعهده خود می‌داند و گفت: در راستای تکلیفی که بر خود واجب می‌دانیم قصد داشتیم کاری متفاوت با رویکردی متفاوت ارائه دهیم و فضای کاری متفاوتی ایجاد کنیم. با این نیت که اگر رزمنده‌ها در آن زمان بهترین کار را انجام داده و به میدان‌های جنگ شتافتند باید بدانیم که کار کردن در دنیای امروز ایران نوعی جهاد و ادامه راه آنهاست.

 

 

وی بیان کرد: وظیفه پوسترهای “ادامه دارند هنوز…” این است که نشان دهد کار کردن و جهاد اقتصادی در فضای امروز به مانند جهاد آن زمان است و راه شهدا با کار کردن ما ادامه می‌یابد.

 

 

این فعال فرهنگی با ذکر این جمله که “کلیه حقوق این اثر متعلق به خانه طراحان انقلاب اسلامی است” ادامه داد: مجموعه “ادامه دارند هنوز…” حاصل تلاش هنرمندانه و حرفه‌ای آتلیه “سه در چهار” است که به منظور خلق حماسه‌ای ملی در میدان هنر دست یاری خانه طراحان انقلاب اسلامی را به گرمی در ایام دفاع مقدس فشردند و ماحصل این همکاری تولید مجموعه‌ای با نام “ادامه دارند هنوز…” شد.

 

 

مدیرعامل خانه طراحان گرافیک انقلاب در مورد روند کاری این جریان توضیح داد: کل کار طراحی و ایده‌پردازی را گروه گرافیک سه در چهار انجام دادند. نکته‌ای که مدنظرمان بود این است که کار فرهنگی را با کیفیت بالا انجام دهیم تا تاثیر خود را بگذارد برای همین در تمام مراحل کار وسواس زیادی به خرج دادیم.

 

وی بیان کرد: متاسفانه در کارهای فرهنگی و هنری شهری به تکنیک و نوع اجرا دقت نمی‌شود به خصوص در چند وقت اخیر این امر حادتر شده و استفاده از کارهای دم‌دستی به وفور دیده می‌شود. در برخی کارها به اجرای تکنیک خوب و اجرای عالی کار کمتر تاکید شده که همین امر هم بر نازیبایی اثر می‌افزاید و شعارزدگی ایجاد می‌کند.

 

 

صانعی خاطرنشان کرد: ما در برنامه‌های خود به اولین نکته که توجه می‌کنیم اجرا با تکنیک خوب و حرفه‌ای‌ است تا بتوانیم به مهمترین هدفمان که بالا بردن ذائقه هنری مردم است دست یابیم. پیغامی که با کیفیت ارائه شود تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت.

 

وی به چگونگی اجرای پوسترهای “ادامه دارند هنوز…” نیز اشاره کرد و گفت:‌ پس از بحث‌ فراوان به این نتیجه رسیدیم که کار باید رئال باشد و عکاسی لازم دارد. نامه‌نگاری‌های لازم با شهرک سینمایی دفاع مقدس برای دریافت لباس انجام شد و بعد از تحویل گرفتن البسه در سه فاز عکاسی، تطبیق در آتلیه و چاپ و لی‌اوت کار انجام شد.

 

 

این فعال هنری از گرفته شدن هشت فریم عکس با 16 کارآکتر برای هشت پوستر خبر داد و افزود: بعد از چاپ آثار که با نظارت ما انجام شد به این نتیجه رسیدیم که یک پوستر زمانی در حدود 15 تا 20 روز باید بر روی تابلوهای اعلانات باشد که نه کار زود برداشته شود و نه تاثیر منفی بگذارد.

 

 
صانعی در پایان گفت: خانه طراحان انقلاب اسلامی قبل از اجرای پروژه “ادامه دارند هنوز…” پوسترها و طراحی‌هایی مانند “ایران قربانی ترور”، “سرمایه ایرانی”، “اگر برای شما اتفاق بیفتد”، “فلسطین تا فلسطین” و “نشنال ترولیسم” را انجام داده بود که بیشتر آنها در سطح شهر دیده شدند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …