پیوند فرانسه، ایران و هلند از راه هنر/ جزئیات برنامه “هنرگشت”

به گزارش ایرانگرد نیوز،‌ یاسمین سینایی در مراسم هنرگشت تهران به اجرای کارگاهی در سعدآباد خواهد پرداخت و امیر معبد نیز در طول برگزاری این برنامه هنری به اجرای یک پرفورمنس می‌پردازد.

 

هنر گشت تهران (Tehran Art Walk) یک حرکت جدید در جهت معرفی هنرمندان جوان و با استعداد به دنیای هنر کشور است که هدف اصلی آن کشف و معرفی استعدادهای ناب و جوان ایرانی است.

 

برای نخستین بار هنرگشت تهران در تاریخ 17 الی 19 مهرماه در فضای باز مجموعه کاخ سعدآباد و به اهتمام انجمن دوستی ایران و فرانسه و انجمن دوستی ایران و هلند برگزار خواهد شد.

 

هنر گشت تهران با کمک و برخورداری از تجارب و یاری دو موسسه آکادمیک هنری ایران یعنی دانشگاه هنر تهران و موسسه ماه مهر، برگزار می‌شود. نتیجه این همکاری‌های انجام شده به نمایش گذاشتن 150 اثر منتخب از میان 600 اثر معرفی شده در سه رشته نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی است که با نظر هیات داوران متشکل از نمایندگان موسسات یاد شده و صاحب‌نظران حوزه هنر انتخاب شده‌اند.

 

انجمن‌ دوستی ایران ـ فرانسه و نیز انجمن دوستی ایران ـ هلند امید دارند در تداوم این فعالیت فرهنگی و هنری در آینده نیز با فراهم کردن بستر برگزاری رویدادهایی از این دست، امکان گسترش فعالیت‌های مشترک در این زمینه‌ها را بین هنرمندان ایرانی و هنرمندان و هنر دوستان کشورهای متبوع خود ایجاد کنند.

 

این بار انجمن‌های یاد شده همراه و همگام با فعالان دنیای هنر در کشور، گالری‌ها، موزه‌ها و مراکز مختلف هنری، سهمی در فراهم کردن فضایی در قالب یک رویداد هنری برای معرفی آثار هنرمندان جوان و گمنام بر عهده دارند.

 

 

انجمن های دوستی نامبرده به عنوان برگزار کنندگان این رویداد، افزون بر هدف اصلی خود که ترویج و تبادل فرهنگی و هنری بین ایران و کشورهای متبوع است، سعی در معرفی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود هنرمندان جوان کشور به عرصه‌های هنری بین‌المللی را نیز دارند.

 

کارگاه مجسمه یاسمین سینایی، اجرای پرفورمنسی از امیر معبد و اجرای موسیقی اعضای منتخب نشر هرمس از جمله برنامه‌های این جشنواره هنری است.

 

گروه کر فرهنگسرای ارسبارن نیز در مراسم افتتاحیه به روی صحنه خواهند رفت و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

در این برنامه آثاری امین منتظری، هدی احمدی،‌ آزاد معروفی، سارا قاضی‌اسدالهی، ندا رضوی حراج، بهروز بلادی، آرش اکبری و علی کائینی از جمله هنرمندانی هستند که آثار آنها در این برنامه به نمایش در خواهد آمد.

 

انجمن های دوستی ایران – هلند و ایران – فرانسه که در وزارت امورخارجه و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده‌اند، دارای سوابقی در زمینه برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و در راستای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به کشورهای متبوع و به عکس هستند. هدف این دو انجمن از برگزاری هنرگشت تهران تأکید بر اصل دوستی میان فرهنگ‌های ایرانی، فرانسوی و هلندی است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …