كاخ گلستان از ثبت جهاني خارج نمي شود / مردم نگران نباشند

كاخ گلستان از ثبت جهاني خارج نمي شود / مردم نگران نباشند

قائم مقام رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: کاخ گلستان از ثبت جهانی خارج نمی شود و مردم درباره خروج  کاخ گلستان از ثبت جهاني نگران نباشند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دکتر مهدی حجت قائم مقام رئیس سازمان و معاون میراث فرهنگی کشور، پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع تعدادی از خبرنگاران و در حاشیه برگزاری جشنواره ” میراث فرهنگی، گنج یادگیری” افزود: متاسفانه در گذشته در خصوص سراي دلگشا كوتاهي صورت گرفته وتخريب آن جنايتي فرهنگي بود اما مطئمن باشید که کاخ گلستان از ثبت جهانی خارج نمی شود چراکه هيچ عقل سلیمی اجازه نمي دهد كه در جنوب ميدان ارگ يك ساختمان 27 متري در كنار كاخ گلستان و بازار تهران كه آن هم ثبت ملي شده است، ساخته شود.

وی افزود: تخريب سراي دلگشا جنايت فرهنگي و كوتاهي در دفاع از ارزش تاريخي اين ساختمان بوده است و امروز هم نباید اجازه داد که یک ساختمان 27 طبقه در کنار کاخ گلستان ایجاد شود.

معاون ميراث فرهنگي کشور اضافه کرد: بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد نگهداري از آثار تاريخي كشورمان نبايد جامعه را با اين مباحث نگران كنيم.

وي اظهار داشت: با همه كوتاهي‌هايي كه در گذشته صورت گرفته است در كميسيون ماده پنج با ارتفاع 10 متر ساختمان در محل سراي دلگشا موافقت شد چراکه كاخ گلستان ثبت جهاني شده و قواعد بين‌المللي خاص خود را دارد و يك نفر نمي تواند همه قوانين را به هم بزند.

حجت خاطر نشان کرد: کاخ گلستان یکی از ارزشمند ترین بناهای تاریخی تهران است و بر اساس قواعد بین المللی به ثبت جهانی رسیده و نگرانی بابت خروج این بنا ازفهرست ثبت جهانی وجود ندارد

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …