تمایل 99 درصدی برای بازدید از جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین در دوره های بعد

تمایل 99 درصدی برای بازدید از جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین در دوره های بعد

99 درصد از بازدید کنندگان هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به بازدید از جشنواره دردوره های بعدی تمایل دارند.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، رییس ستاد برگزاری این جشنواره با اعلام اینکه بیش از 67 هزار نفر از هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین بازدید داشتند گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته89 درصد از پاسخگویان سطح کلی جشنواره را خوب و عالی و 11 درصد مناسب ارزیابی کرده اند.

قربان عباسی ضمن تشکر از حضور گرم و صمیمی مردم فرهنگ دوست این استان و استقبال بی نظیر آنها، افزود: گلستان به دلیل برخورداری از مردمی خونگرم و مهمان نواز و وجود بیش از 15 قوم در این استان شایسته میزبانی اقوام ایرانی است و برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین یکی از محورهای اصلی و مدنظر مسوولان جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، درادامه خاطر نشان کرد: طرح نظرسنجی هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در راستای پاسخگویی به ارباب رجوع در طی برگزاری جشنواره از تاریخ 8 لغایت 11 مهر ماه به عمل آمد که حاصل نظرات 769 بازدید کننده درطی برگزاری جشنواره به صورت نمونه گیری تصادفی به دست آمد.

وی ادامه داد: از مجموع 769 پاسخ دهنده به این فرم ها 61 درصد مرد و 39 درصد زن بوده اند که 63 درصد این افراد فوق دیپلم و لیسانس داشتند.

عباسی اذعان داشت: 6 درصد از پاسخگویان نحوه آگاهی واطلاع از جشنواره را پوستر، 13 درصد بنرهای سطح شهر و 71 درصد دوستان و آشنایان و 8 درصد رادیو و تلویزیون عنوان کردند.

وی افزود: 58 درصد از پاسخگویان توضیحات ارائه شده در فراخوان جشنواره را خوب وعالی و 35 درصد مناسب و 7 درصد ضعیف تشخیص دادند و60 درصد از پاسخگویان نقش پوستر و بنرهای تبلیغاتی در آشنایی با موضوعات جشنواره را خوب و عالی و 24 درصد مناسب ارزیابی کردند.

رییس برگزاری این جشنواره عنوان کرد: بیش از 95 درصد از پاسخگویان زمان برگزاری جشنواره و ساعت آن را مناسب ارزیابی کرده و76 درصد از پاسخگویان نحوه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی را خوب و عالی و 24 درصد مناسب ارزیابی کردند.

عباسی خاطر نشان کرد: 68درصد از پاسخگویان نحوه برگزاری نمایشگاه جاذبه ها و روستاهای هدف گردشگری استان را خوب و عالی و 17 درصد مناسب و 10 درصد ضعیف ارزیابی کرده و 65 درصد ازپاسخگویان نحوه برگزاری غرفه سوغات را خوب و عالی و 35 درصد مناسب ارزیابی کردند.

وی ادامه داد: دراین نظر سنجی87 درصد از پاسخگویان نحوه برگزاری موسیقی را خوب و عالی و 13 درصد مناسب ارزیابی کرده و81 درصد از پاسخگویان برگزاری مراسم آیینی و سنتی در محوطه نمایشگاه را خوب و عالی و 19 درصد مناسب ارزیابی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی این استان یادآور شد: امسال نیز این جشنواره با نگاهی در راستای گسترش در ابعاد بین المللی و ثبت جشنواره اقوام ایران زمین به عنوان برنامه بین المللی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جدول برنامه های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی UNWTo و همچنین قرار گرفتن این استان به عنوان پایلوت گردشگری کشور و افزايش گردشگران به ايران اسلامي به خصوص استان گلستان در سايه وحدت و پيوند فرهنگ ها، برنامه ریزی و اجرا شد.

قربان عباسی، هم چنین تصریح نمود:  با توجه به برپایی چندین دوره موفق از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین درگلستان و نظر به وجود اقوام مختلف ایرانی دراستان گلستان، این استان به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین معرفی شده و امیدواریم به زودی شاهد شکوفایی و رونق صنعت گردشگری در استان گلستان و پویایی بیش از پیش اقتصاد منطقه باشیم.

این جشنواره  از 8 مهرماه به مدت چهار روز در محورهای مختلف نمایشگاه صنایع دستی و جاذبه های گردشگری روستایی، معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه های زندگی اقوام، مراسم آئینی و موسیقی اقوام و برنامه تورگردانی و بازدید سفرا و میهمانان خارجی از جاذبه های استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار شد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …