شخصیت ها در “ستایش 2” عاقبت رفتارهایشان را می بینند

به گزارش ایرانگرد نیوز، سعید سلطانی کارگردان مجموعه تلویزیونی “ستایش” درباره مضمون کلی سری دوم این سریال گفت: بخش دوم “ستایش” کاملا متکی و سوار بر سری اول آن است و بیننده هم با همین دانسته‎ها قصه را شروع می‎کند. اما سری دوم مسیر و قصه خاص خود را دارد. آدم‎های این سریال دائما در مسیر پاسخگویی به انتخاب‎ها و کارهایی هستند که در سری اول این سریال انجام داده‎اند.

 
وی افزود: ما نمی‌توانیم در زندگی ادعا کنیم که کارهایمان بدون نتیجه می‎ماند. این همان اثر پروانه‎ای است که همه ما با آن آشنا هستیم. مجموعه “ستایش” بر مبنای شناسه‌های سری اول شروع شده است. اما داستانی جدید با مقتضیات خاص خود را دارد. کاراکتر های آشنای این سریال در این سری با چالش‎هایی مواجه می‎شوند و اتفاقاتی برایشان رقم می‎خورد که ممکن است بخش عمده‌ای از آنها قابل پیش بینی نباشد.

 
این کارگردان با جذاب دانستن سیر قصه و رویدادهای آن نظر خود را درباره فیلمنامه کار اینطور بیان کرد: با توجه به نگاهی که سعید مطلبی از ابتدا نسبت به متن داشت و صحبت‎هایی که از ابتدا درباره بخش دوم انجام شد، قصه بسیار جذاب و پرکشش از کار در آمده است.

 
وی در پاسخ به اینکه تغییر زمان داستان چقدر در پرداخت آن تحول ایجاد کرده و اختیارتان را افزوده است، ادامه داد: به هر حال وقتی درباره یک قصه در دوره قاجار یا پیش از آن کاری ساخته می‌شود به جهت اینکه مردم درباره فضاهای آن دوره اطلاع چندانی ندارند و تجربه‌اش نکرده‎اند، بنابراین می‎توان با تعریف درستی تصاویر و برداشت درستی را از آن استنباط و استخراج کرد. اما وقتی حرف از 20 یا 30 سال پیش است، این دوره نه آنقدر دور و غریب است که بتوان گفت به تاریخ پیوسته و نه آنقدر نزدیک که بتوان درست همان فضاها را برای مخاطب ترسیم کرد.

 
سلطانی یادآور شد: ضمن این که به دلیل تجربه کردن این فضاها از طرف گروهی از مخاطبان کار برای ما سخت می‎شود. در مجموع این پرش زمانی به ما کمک کرد که قصه تا حد زیادی به روز شود.

 
این کارگردان درباره تعداد قسمت‌های سری دوم ستایش توضیح داد: در این سری حدود 40 قسمت قصه داریم که یک بخش آن در 26 قسمت و متمم آن هم در 15 قسمت ادامه می‎یابد.

 
وی در این باره که آیا این قسمت‏‎ها هم در قالب فاز سومی از سریال به پخش می‎رسد یا خیر، بیان کرد: نه این 40 قسمت پخش مستمر خواهد داشت و در واقع از قسمت 25 یا 26 به بعد فضا از نظر موضوعی کمی تفاوت می‎کند. وگرنه این بخش‎ها هم در زیر مجموعه سری دوم سریال هستند.

 
مجموعه تلویزیونی “ستایش” نوشته سعید مطلبی است و آرمان زرین کوب نیز تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …