در دیدار اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گزارش عملکرد نوروز ارائه شد.

در این بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، از تلاش های ستاد اجرایی خدمات سفر در ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران، ابراز رضایت کرد و افزود: خدمت به مردم از بهترین و بالاترین عبادات به شمار می‌رود.

آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: در سال جدید با کمک خداوند متعال و همت همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امیدواریم بتوانیم توفیق بیشتری برای خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات ستاد در 20 روزتعطیلات نوروزی، اظهار داشت: این ستاد خدمات ارزنده و قابل توجهی را در مدت زمان تعطیلات به هموطنان ومیهمانان نوروزی ارایه نمود که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

باریک بین با تاکید بر تلاش مسوولان برای افزایش رفاه حال گردشگران و میهمانانی که در ایام سال به استان قزوین سفر می کنند عنوان کرد:باید تلاش و کوشش خود را افزایش داده تا مسافران در زمان اقامت در قزوین اوقات خوشی را سپری نموده و میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

وی استان قزوین را استانی نمونه در بسیاری از حوزه‌ها خواند و تاکید کرد: خوشبختانه در استان هماهنگی و انسجام خوبی بین مردم و مسوولان وجود دارد که موجب فراهم شدن زمینه‌ها موفقیت و پیشروی استان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین با اشاره به نام گذاری سال 93 به نام “اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همه مسوولان باید با مدیریت جهادی به سوی آرمان ها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی گام برداشته و همگام با مردم موجب سربلندی ایران گردند.

امام جمعه قزوین بر تلاش برای هدایت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با اخلاق و اعتقادات اسلامی تاکید کرد و ابراز داشت: باید فرزندانمان را هرچه بیشتر با نماز و قرآن و مفاهیم آنها آشنا نماییم چرا که این دو از بزرگترین ناهیان منکر هستند.

حبیبی قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر در استان قزوین نیز در ادامه به تشریح عملکرد این ستاد و دستگاه های عضو در تعطیلات نوروزی پرداخت و گفت: این ستاد با دو هزار و 500 نیرو در قالب 200 تیم در این ایام به خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران مشغول بود و در این ایام یک میلیون و 366 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسوول با اشاره به اختصاص نزدیک به یک هزار مکان اقامتی شامل هتل ها و میمهان پذیرها، مدارس، کمپ ها و کاشانه‌های گردشگری و مهمانسراهای ادارات در استان برای گردشگران نوروزی عنوان کرد: به جز چهار روز نخست عید نوروز در سایر ایام تعطیلات شاهد اشغال 80 تا 90 درصدی ظرفیت مراکز اقامتگاهی بودیم و با وجود افزایش 24 درصدی تردد خودروها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تلاش پلیس راه، راهداری و نیروهای امدادی شاهد کاهش 70 درصدی تلفات جاده ای بوده که قزوین توانست در این حوزه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …