چهارمین دورنگاه ارتباطات تهران شهر و نخستین جلسه آن در سال 93 پیش از ظهر دیروز با حضور رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران،
مدیران روابط عمومی مناطق 22 گانه، سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری تهران در موسسه همشهری برگزار شد.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این دورنگاه از برپایی مجتمع رسانه ای و نمایشگاه شهرداری تهران در پارک گفتگو خبر داد و گفت: این مجتمع با همکاری دکتر ایازی برپا خواهد شد و قرار است تمامی رسانه های شهرداری در آنجا جمع شوند. همچنین در این راستا دو استودیوی رادیویی و تلویزیونی نیز در این مجتمع تاسیس می شود .
گیل آبادی ادامه داد: در استراتژی تبلیغات امسال اجرای جمله «تهران را به تهران نشان بدهیم» را دنبال می کنیم که باید آن را محور همه کارهاس خود قرار بدهیم. در این صورت ایران ، تهران را می بیند. تمام برنامه هایی که در بحث تبلیغات طراحی می شود پیرامون این موضوع است. در همین راستا سه برنامه تلویزیونی زنده در سه شبکه تلویزیونی خواهیم داشت .
وی در ادامه گفت: در دنیای مدیریت ارتباطات باید با مدیریت استراتژیک قدم برداشت که این مدیریت دارای دو رکن ارتباطات توسعه یا توسعه ارتباطات است.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بخش دیگری در سخنان خود تصریح کرد: همه مناطق ، سازمان ها و شرکت های وابسته باید آمادگی لازم برای بازدیدهای سرزده شهردار تهران را داشته باشند . شهردار تهران در این بازدیدها با کارمندان گفتگو و نشست خواهد داشت.
گیل آبادی اظهارکرد: میلاد حضرت زهرا (س) را در پیش داریم که به این مناسبت برای بانوان کارمند شهرداری یک تور نیم روزه گردشگری برگزار خواهیم کرد. همچنین تولید برنامه تلویزیونی را هم در دست کار داریم.
ظفری: امسال بازدیدکنندگان نوروزی پایتخت دو برابر شدند
ظفری، معاون انتشارات و تبلیغات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری پایتخت نیز در این دورنگاه گفت: در سال گذشته 4 میلیون نفر در نوروز از شهر تهران بازدید کردند. این آمار در سال جاری به 8 میلیون نفر رسیده که این افراد از خدمات گردشگری پایتخت بهره مند شدند.
وی ادامه داد: آمار اخباری که در سال گذشته در رسانه ها کار شد 250 خبر بود که در سال جاری به 850 خبر رسید. به علاوه 30 کلیپ، 50 مصاحبه رادیویی ، 150 تیزر تلویزیونی و 27 برنامه کوتاه نیز پیرامون گردشگری امسال اجرا شد. همچنین در 500 سایت و وبلاگ در این خصوص مطلب نوشته شد که 400 هزار نفر بازدید کننده داشته است . این در حالی است که در مجموع 1300 خبر در این مدت زمان کار شد .
وی در ادامه بیان کرد: مطلب مهم دیگری که بسیاری پیرامون آن سوالاتی پرسیده اند، وایبر مرکز ارتباطات است که بیشتر اخبار و کارهای مربوط به روابط عمومی ها در آن مطرح می شود. همچنین وایبر تهران شهر که تنها، ویژه روابط عمومی هاست و مطالب و صحبت های این حوزه در آن آورده می شود که البته افراد خارج از حوزه روابط عمومی ها نباید به آن وارد شوند.
ظفری افزود: جلسه دورنگاه به صورت دو هفته یکبار خواهد بود. بعلاوه دو جلسه مدیریتی نیز خواهیم داشت که یک جلسه ویژه مناطق و یک جلسه نیز ویژه سازمان ها و شرکت ها خواهد بود. همچنین 4 کارگروه خواهیم داشت که متشکل از کارگروه های رسانه ، تبلیغات ، انتشار ، بین الملل و ارتباطات خواهد بود که دوستان در آن باید عضو شوند .
وی به برنامه های شبگردی مرکز ارتباطات اشاره کرد و گفت: این شبگردی ها ادامه خواهد داشت و در شبگردی پیش رو، مسابقه عکاسی خواهیم داشت و 5 نفر از بهترین ها انتخاب می شوند که به برندگان جایزه یک میلیون تومانی خواهدشد .
ذاکری:اطلاع رسانی، امیدآفرینی، تسهیل زندگی مردم، فرهنگ سازی و ترویج زندگی ایرانی-اسلامی ارکان برنامه هاست
در ادامه این دورنگاه ذاکری، مدیرعامل موسسه همشهری گفت: برگزاری این دورنگاه توسط رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران طراحی و اجرا شده که کار بزرگ و پسندیده ای است .
وی ادامه داد: همشهری یکی از پرمخاطب ترین رسانه هاست و حتی برخی از کارشناسان خارجی تاکید دارند، موسسه همشهری پرمخاطب ترین رسانه منطقه است. این در حالی است که در بعضی مواقع رسانه های مکتوب تاثیرگذار ترین، پس از صدا و سیما هست.
ذاکری افزود: نگاه ما در موسسه همشهری فراگیری بخش متوسط جامعه، به دور از سیاست هاست که بر پنج رکن اساسی اطلاع رسانی ، امیدآفرینی ، تسهیل زندگی مردم ، فرهنگ سازی و ترویج زندگی ایرانی-اسلامی استوار است .
مدیرعامل موسسه همشهری تصریح کرد: امسال به نام مدیریت جهادی نامگذاری شده است و این نامگذاری برای همه بخش های شهرداری تهران مسئولیت بیشتری به همراه آورده است البته در گذشته همه بخش های شهرداری با مدیریت جهادی کار می کردند اما امروز باید فعالیت بیشتری در این خصوص انجام دهند .
وی عنوان کرد: امروز خیلی از مجموعه ها می خواهند به عملکرد شهرداری در حوزه مدیریت جهادی دست یابند که فعالیت ما و روابط عمومی مناطق، سازمانها و شرکت های وابسته به شهرداری می تواند گام موثری در این خصوص باشد.
همچنین در ادامه این دور نگاه داود زارعیان استاد دانشگاه گفت: یکی از مهمترین و البته پیچیده ترین کارها که در روابط عمومی مطرح می شود، ارتباط با رسانه ها و مردم است. به طوریکه در این حوزه مشکلات بسیاری وجود دارد و هر میزان که کار انجام شود، باز هم جای کار هست. به همین دلیل است که باید در این حوزه با دانش وارد شد . حوزه ای که مهمترین و فعال ترین قسمت روابط عمومی ها شناخته می شود .
زارعیان اضافه کرد: ما نمی توانیم با یک نوع رفتار با همه رسانه ها برخورد کنیم. هر روزنامه یا رسانه ای رفتار خاص خود را می طلبد.
وی در پایان گفت : روابط عمومی ها مصداق پزشکان هستند که اگر نسخه خوبی بنویسند، بیمار خوب می شود به عبارتی مشکلات رفع می شود. در غیراین صورت نه تنها مشکلات حل نشده بلکه بیشتر نیز می شود .
در این دورنگاه مدیران روابط عمومی ها سوالات و مشکلات خود را با مدیرعامل موسسه همشهری مطرح کرده و ذاکری نیز پاسخگوی آنها بود. همچنین در پایان جلسه رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با مدیران روابط عمومی ها به گفت و گو پرداخت تا پاسخگوی سوالات آنها باشد.