ایران پدیده توریستی 2014 می شود؟

n00000832-b

وقتی پای منافع ملی در میان باشد. کاربران اینترنتی ایران اتحاد عجیبی در فضای مجازی دارند. از تلاش برای آزادی 5  مرزبان که یک کمپین با نام “سربازان ایران را آزاد کنید” شکل دادند و ربودن مرزبانان ایرانی را به یکی از اخبار برتر شبکه  های خبری دنیا تبدیل کردند تا معرفی فرهنگ و جاذبه های توریستی ایران.

هشتگ MUSTSeelran اخیرا به یکی از پرکاربردترین اصطلاح های یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. یک ایرانی خوش ذوق با راه انداختن این کمپین درصدد تبلیغ ایران و ترغیب توریست ها برآمده و نوشته است این اتقاق می تواند به صنعت توریسم کشور کمک کند. این حرکت ساده بلافاصله به صدر اخبار شبکه های خبری دنیا رفته و شبکه های خبری دنیا از جمله بلومبرگ، بی بی سی، سی ان ان، گاردین و المانیتور در گزارش هایی به معرفی این جنبش و در پی آن به معرفی جاذبه های توریستی ایران از روستای سوباتان گرفته تا آبشار مارگون یاسوج و جاذبه¬های توریستی غرب و شرق ایران پرداختند.

اما در کنار این کمپین، یک حرکت خود جوش دیگری از ابتدای فروردین ماه برای احیای پوشش و سنت های محلی به راه افتاده است. آنگونه که در یکی  دیگر از شبکه¬های اجتماعی مشخص است، اقوام لر در معرفی پوشش خود پیشتاز بوده اند و با انتخاب روز ویژه ای در اردیبهشت ماه امسال به نام “روز گلونی” سعی در ترویج پوشش لری و تقویت این فرهنگ پر پیشینه دارند. گلونی سربندی باستانی است که زنان لرستانی به شکل خاصی به سر می کنند. و بخشی از پوشش زیبای زنان لر است. ایرانیان خوش ذوق با تشکیل این کمپین قرار گذاشته اند هر سال در بهار و تا 26 اردیبهشت این پوشش اصیل و زیبا را به دیگران معرفی کنند. معمولا ایرانی ها با اتحادشان در شبکه های اجتماعی توانسته اند تاثیرات عجیبی در تحولات خبری دنیا بگذارند. در ماجرای دستگیری 5 مرزبان ایرانی ، کاربران شبکه های اجتماعی با ابداع طرح های گرافیکی زیبا از این مرزبانان کمپین free lranian solders را راه انداختند و شبکه های خبری الجزیره، بی بی سی و سی ان ان را از ماجرای ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی مطلع کردند.

در سال 2004 میلادی هم وقتی نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک نام خلیج فارس را در نقشه های خود به نام مجعول تغییر داد خشم ایرانیان را برانگیخت و اعتراض های مجازی ایران تبدیل به تولید یک بمب گوگلی شد. حالا تجربه پیروزی هایی اینچنینی در فضای مجازی نوید یک اتفاق نو را می تواند در صنعت توریستی کشور بدهد. با این کمپینی که ایرانی ها در فضای مجازی راه انداخته اند باید منتظر شد و دید آیا ایران پدیده توریستی 2014 می شود؟

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …