سلطانی‌فر: نمایشگاه قرآن در تعمیق باورهای قرآنی مردم موثر است/حمایت از هنرمندان آثار قرآنی

سلطانی‌فر: نمایشگاه قرآن در تعمیق باورهای قرآنی مردم موثر است/حمایت از هنرمندان آثار قرآنی

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در تعمیق باورهای و اعتقادات قرآنی مردم موثر است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شب گذشته(17 تیرماه) از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن در استفاده از امکانات، ابزارها، روش ها و هنرهای قرآنی برای جذب بیشتر مردم و تعمیق باورها و اعتقادات قرآنی فعالیت‌های خوبی داشته است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ژرف‌نگری مردم در ارتباط با قرآن تاثیرگذار است و منجر به این می‌شود که افراد جامعه زندگیشان را با اندیشه‌های قرآنی کامل کنند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوعات قرآنی، تصریح کرد: تمامی این فعالیت‌ها موجب می‌شود تا باورهای قرآنی مردم تعمیق یابد.

وی یادآور شد: توجه به مفاهیم و تفاسیر قرآن علاوه بر خواندن ظاهری آن باید مورد تاکید قرار گیرد چرا که تفسیرنویسی، تفسیرگویی و برگزاری کلاس‌های تفسیر موجب اصلاح زندگی فردی و اجتماعی مردم می‌شود و باید در این قسمت تلاش بیشتری صورت گیرد تا مردم با شأن نزول، مضامین و پیام‌های آیات قرآن بیشتر آشنا شوند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی مرتبط با قرآن، آیات و هنرهای قرآنی است، گفت: سازمان میراث‌فرهنگی از تمامی هنرمندان صنایع دستی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند حمایت می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی معرفی هویت، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، سازمان میراث فرهنگی نقش عمده‌ای در عرصه ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه دارد، مهم‌ترین فعالیت‌های ما در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مرتبط با مباحث قرآنی است که تمامی این اقدامات از سوی سازمان میراث فرهنگی حمایت می‌شود.

وی همچنین توجه به معیشت و مشکلات هنرمندان و اساتید عرصه هنرهای قرآنی و اسلامی را به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: در بخش تامین معشیت و امور رفاهی این هنرمندان مشکلات بسیاری وجود دارد که در آینده نزدیک و با برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، برطرف خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به طرح موضوع اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر در سازمان میراث فرهنگی، یادآور شد: طرح این موضوع به دنبال این سوال بود که چگونه افرادی که جزء نخبگان جامعه محسوب می‌شوند و خالق آثار هنری کم‌نظیر و بی‌نظیر هستند با مشکلات معیشتی مواجه‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی مشارکت همه دستگاه‎ها را در زمینه حل مشکلات هنرمندان حوزه صنایع‌دستی لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: در عرصه صنایع دستی بسیاری از استادکاران قدیمی و خالق آثار منحصر بفرد در پیچ و خم مسائل زندگی گرفتار هستند که امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا این مشکلات برطرف شود.

یادآور می‌شود، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در بخش میراث فرهنگی و هنرهای سنتی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از آثار این بخش بازدید کرد و با هنرمندان حاظر در این نمایشگاه به گفتگو پرداخت.

گفتنی است، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت، سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری، امین عارف‌نیا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حجه‌الاسلام صابری رئیس موزه ملی قرآن کریم در این بازدید معاون رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …