مهم‌ترین مشکل پژوهشگاه در حال حاضر نبود فضای کافی است

مهم‌ترین مشکل پژوهشگاه در حال حاضر نبود فضای کافی است

رئیس پیشین پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: مهم‌ترین مشکل پژوهشگاه در حال حاضر نبود فضای کافی است.

به گزارش ایرانگرد نیوز جلیل گلشن بافقی در مراسم تکریم و معارفه رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی که صبح امروز با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: در حال حاضر سکون و آرامش نسبی در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی حاکم شده است.

وی با تشریح اقدامات 10 ماه گذشته پژوهشگاه میراث فرهنگی، تصریح کرد: اعضای هیات علمی پژوهشگاه با مشکلاتی مواجه بودند که در این مدت بسیاری از این موانع برطرف شد.

گلشن ادامه داد: در راستای تشکیل هیات امنا برای جذب اعضای هیات علمی پژوهشگاه، کمیته جذب مستقل تشکیل شد و با توجه به مجوزی که دریافت کردیم، 12 نفرسهمیه از سالهای قبل داریم و در سال 93 مجوز جذب 13 نفر را گرفتیم و امسال برای جذب 8 نفر به صورت بورسیه اقدامات لازم انجام شد.

گلشن که دیروز با حکم معاون رئیس جمهور به سمت مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران منصوب شد، افزود: با مرتفع شدن مشکلات در این مدت کتابخانه  دوباره احیا شد و به محلی برای رجوع محققین تبدیل شد.

رئیس پیشین پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این مجموعه با موسسات پژوهشی داخلی و خارجی گفت: امضای تفاهم‌نامه با موسسه فرهنگی اکو یکی از مهمترین اقدامات ما در این حوزه بود.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش شد تمامی پژوهشکده‌های پژوهشگاه صاحب نشریه مستقل شوند که مجوز این نشریات صادر شده  و اقدامات لازم در حال انجام است، همچنین چندین کتاب در پژوهشگاه به چاپ رسیده و با تامین اعتبار در سال جاری کتابهایی که در نوبت چاپ است، منتشر می‌شود.

گلشن با بیان اینکه بزرگترین مشکل پژوهشکده حفاظت و مرمت، لطمات حاصل از جابه‌جایی پژوهشگاه به شیراز است، یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌ها که بدون رعایت شرایط مناسب به شیراز منتقل شده بودند دچار آسیب‌های جدی شده بودند که در این مدت تلاش شد دستگاه‌ها تعمیر و کارگاه‌های مرمت دوباره راه‌اندازی شود.

مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران با اشاره به راه‌اندازی «مرکز منطقه‌یی ایکروم (مرکز جهانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی)» در پژوهشگاه سازمان ادامه داد: مهم‌ترین مشکل پژوهشگاه در حال حاضر نبود فضای کافی است، پس از آن، با مشکل کمبود اعتبار یا نبودن آن مواجه هستیم که باید به این نکات توجه شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …