اختصاص هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای رونق گردشگری خوزستان

اختصاص هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای رونق گردشگری خوزستان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان از اختصاص اعتبار یک‌هزار و 300 میلیارد تومانی برای رونق گردشگری در این استان خبر داد.

افشین حیدری  با اشاره به افزایش بودجه گردشگری نسبت به سال‌های گذشته در استان خوزستان ابراز امیدواری کرد: بودجه‌ای که در سال جاری برای بخش گردشگری در استان در نظر گرفته شده است اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

حیدری تاکید کرد: موافقت نامه مبادله شده و این یک ضمانت‌نامه برای گرفتن پول است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان همچنین توجه به بخش گردشگری این استان و رونق آن را از دیگر کارهای مهم در استان دانست و گفت: در بخش گردشگری ظرفیت‌های بالایی در استان داریم و طبق بررسی‌های انجام شده 8 شهرستان را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم گردشگری را توسعه دهیم.

حیدری درباره پتانسیل گردشگری در خوزستان تاکید کرد: همه باید احساس مشارکت کنند، وضعیت استان نه تنها رو به نا‌امیدی نیست بلکه رو به بهبودی پیش رفته است. اگر همه با هم افزایی و برآیند مثبت‌تر و نافذ‌تر یکی شویم شرایط تغییر خواهد کرد.

یادآور می‌شود، ایران فرصت دارد تا زمان رسیدن ارزیابان یونسکو در دو ماه آینده، محوطه تاریخی شهر شوش را به  استاندارد‌های جهانی یک محوطه تاریخی برساند. در غیر این صورت ثبت میراث تاریخ 7000 هزارساله ایرانیان در شوش، در صف طولانی 48 اثر در انتظار ثبت قرار خواهد گرفت. این در حالی است که هر کشور در هر سال تنها یک اثر را می‌تواند به عنوان میراث تاریخی به رای اعضای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بگذارد.

محوطه تاریخی شوش واقع در استان خوزستان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های شناخته شده جهان و کهن‌ترین شهر در ایران است که بقایای آن به جا مانده است. استان خوزستان تاکنون معبد چغازنبیل و سازه‌های آبی شوشتر را در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسانده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …