نخستین جشنواره میراث معنوی در شهرکرد برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره میراث معنوی در استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی این اداره کل ،بهمن عسگری اظهار داشت : جشنواره میراث معنوی چهارمحال و بختیاری 16 لغایت 17 شهریور ماه در مجموعه تاریخی فرهنگی چالشتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره آئین‌ها و آداب و رسوم کهن چهارمحال و بختیاری مانند موسیقی‌های محلی و شاهنامه‌خوانی به همراه صنایع دستی استان به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ،معرفی میراث فرهنگی ناملموس شامل فرهنگ، آداب و رسوم و سنن مردم استان است که به‌عنوان میراثی ماندگار بیانگر فرهنگ و هویت قومی منطقه‌ای استان است.

عسگری خاطرنشان کرد: این جشنواره یک کمیته تخصصی و یک کمیته داوری دارد که بعد از داوری، گروه منتخبی از استان به جشنواره بین المللی میراث معنوی که در تاریخ 16 لغایت 20 مهر ماه در اصفهان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی افزود: در مدت برگزاری این جشنواره علاقمندان از ساعت 9 صبح تا 18 بعدازظهر می‌توانند در این مجموعه حضور یابند و با میراث معنوی استان از نزدیک آشنا شوند.

عسگری در پایان یادآور شد : این جشنواره با همکاری دفتر امور بانوان استانداری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، امور عشایر، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …