به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در آخرين روزهاي تعطيلات تابستاني، چهارمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر استان قزوين با حضور کليه دستگاههاي عضو ستاد در دفتر معاون امور عمراني استانداري قزوين برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین، در اين نشست محمد علي حضرتيها مشاور فرهنگي استاندار، مدير کل ميراث فرهنگي و دبير ستاد اجرايي خدمات سفر قزوين با اشاره به ضرورت حضور همه جانبه کليه دستگاههاي اجرايي عضو ستاد و لزوم برنامهريزي منسجم و هماهنگ جهت تعامل کليه نهادهاي ذيربط در ايام باقي مانده تعطيلات گفت: ستاد اجرايي خدمات سفر استان به صورت متمرکز و با استفاده از امکانات و خدمات دستگاههاي عضو و مرتبط با موضوع سفر در طول سال و به خصوص در ايام اوج سفر مانند نوروز و تابستان عهده دار هماهنگي و ساماندهي ارائه خدمات بهينه به مسافران و گردشگران است و استان بايد با همکاري کليه اعضا در قالب يک کار تيمي شرايط مناسب را جهت به حداقل رساندن مشکلات و ايجاد فضاي امن و مطلوب سفر گردشگران فراهم کند.
مشاور فرهنگي استاندار قزوين با اشاره به حجم بالاي سفر در تعطيلات به خصوص در روزهاي پايان شهريور و تاکيد استاندار جهت بهرهمندي از ظرفيت عبوري مسافرين و جذب آنها به داخل استان اظهار داشت: در چند سال اخير با توجه به انبوه تقاضا جهت سفر در ايام تعطيل، شاهد پديدهي سونامي سفر در کشور هستيم و استان قزوين نيز به لحاظ قرار داشتن در محور مواصلاتي با افزايش تردد مسافرين عبوري در اين ايام روبرو است كه بايد براي بهرهمندي از اين ظرفيت ميليوني و ترغيب گردشگران جهت بازديد از استان شرايط مناسبي را ايجاد و با ارائه خدمات مطلوب و تضمين سلامت سفر زمينههاي جذب گردشگر به داخل استان را فراهم کنیم.
در ادامه اين جلسه منوچهر حبيبي معاون عمراني استاندار قزوين و قائم مقام رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر استان ضمن قدرداني از تلاش کليه ارگانها و نهادهاي ذيربط براي ميزباني شايسته از گردشگران گفت: با توجه به اوج سفر در ايام پاياني تابستان و لزوم استفاده بهينه استان از اين فرصت جهت جذب گردشگر، بايد با همكاري و تعامل اعضاي ستاد همچون سنوات قبل از آن بهرهبرداري شايسته را به نفع استان برده و با ميزباني مناسب گردشگران را به بازديد از پتانسيلهاي غني گردشگري استان دعوت کنیم.
وي در ادامه خواستار حضور فعال کليه دستگاههاي اجرايي عضو ستاد جهت نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران شد و اظهار داشت: ايجاد فضاي امن و آرام، نظارت بر نحوه توزيع مواد غذايي در مبادي ورودي و خروجي شهر، آمادگي کامل جهت تامين کالاهاي اساسي گردشگران، کنترل رفت آمد در مسيرهاي پرتردد، نظارت شبانهروزي بر پارکهاي اسکان موقت و نظافت سرويسهاي بهداشتي موجود در سطح شهرها، تامين سوخت مورد نياز مسافرين، امداد رساني به موقع و نظارت بر نحوه فعاليت کليه تاسيسات گردشگري از جمله موارد مهم جهت رفاه حال گردشگران است كه اعضاي ستاد با هماهنگي و همكاري پيوسته آماده پذيرايي از ميهمانان بوده و اميدواريم با تقسيم وظايف و حضور فعال و به موقع بتوانيم شرايط مناسبي را براي ميزباني از آنها فراهم کنیم.
در پايان اين جلسه دستگاههاي اجرايي عضو ستاد (شهرداريها، فرمانداريها، آموزش و پرورش، راه و شهر سازي، نيروي انتظامي، هلال احمر، تعزيرات حکومتي استان، سازمان محيط زيست و منابع طبيعي، اداره کل حمل و نقل پايانهها و…) با ارائه گزارش عملکرد حوزه مربوطه به رفع مشكلات و نواقص موجود در اجراي برنامهها پرداختند.