رییس جمهوری عنوان کرد رشد ۲ برابری گردشگری در سه ماه نخست امسال

ImageHandler.ashx

رییس جمهوری با تاکید بر رشد اقتصادی کشور در بخش های مختلف از رشد ۲ برابری گردشگری در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» شامگاه عید غدیر خم در گفت و گوی زنده رادیو و تلویزیونی  با اعلام رشد اقتصادی در بخش های مختلف از جمله گردشگری در سه ماهه اول سال ۹۳ گفت: در سه ماهه نخست امسال تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصاد وجود داشته است

وی افزود: در بخش های دیگر هم شاهد این تحرک بودیم به عنوان نمونه در بخش گردشگری رشد خوبی داشتیم، البته آن هم از زمستان شروع شده بود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در بهار امسال گردشگری از رشد مناسب برخوردار بوده است خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال رشد گردشگری دو برابر فصل اول سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: امیدوارم روز به روز وحدت و اتحاد در میان مسلمانان بیشتر شود به وی‍ژه در میان مسلمانان ایرانی، همه اقوام ایرانی، پیروان ادیان رسمی کشور و همه ایرانیانی که در داخل و خارج از کشور هستند تا با وحدت و انسجام و اتحاد بتوانیم کشور را به نقطه ای برسانیم که برای همه ایرانیان عزیز، مطلوب باشد.

رییس قوه مجریه ادامه داد: ما از آغاز دولت با رکود تورمی مواجه بودیم، که معضل بسیار بزرگی بود و طبیعی بود که حل آن به سادگی امکان پذیر نباشد.

روحانی گفت: می خواهم به مردم شریف ایران عرض کنم که همه کارهایی که دولت انجام داده و قدم هایی که برداشته با مشورت صاحب نظران و متخصصین بوده است. در واقع، اگر کمک آن ها، حمایت عامه مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب نبود، به این نقطه نمی رسیدیم.

رییس جمهوری افزود: در مساله رکود که موضوع بسیار مهمی بود، اولین آثار خروج از این رکود را زمستان پارسال دیدیم و اولین بخشی که از رکود خارج شد، بخش نفت بود.

روحانی با بیان اینکه احتمالا اولین بخشی که رکود از آن آغاز شده بود، نیز بخش نفت بود، گفت: همانطور که اشاره کردید در سال ۹۱ رشد ما منهای ۶٫۸ و درسال ۹۲ منهای ۲٫۹ بوده است. بنابر این در مجموع ۸ تا ۹ فصل پشت سر هم رکود داشتیم.

رییس جمهوری افزود: کشور ما هیچ زمانی غیر از اوایل انقلاب که شرایط خاص خود را داشت، رکودی توام با تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه نکرده بود. بنابراین وقتی رکود خیلی عمیق می شود، خروج از آن نیز مشکل است.

روحانی یادآور شد: زمستان پارسال اولین بخش اقتصاد از رکود خارج شد و تولید ما در بخش نفت ۱۳٫۷ رشد نشان داد. همچنین در زمستان پارسال رشد واردات افزایش یافت و در مجموع ۲۲٫۲ رشد داشتیم.

رییس جمهوری ادامه داد: ۱۶٫۴ در بخش مواد اولیه و ۳۲ درصد در بخش سرمایه ای، کارخانجات و ماشین آلات رشد واردات داشتیم و خود این رشد اعلام می کرد که وقتی مواد اولیه و ماشین آلات وارد می شود، معلوم می شود در فصل بعد به تدریج خروج از رکود را تجربه می کنیم.

روحانی اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال یعنی سال ۹۳ نیز تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصاد دیدیم. در بخش های دیگر هم این تحرک را دیدیم مثلا در بخش گردشگری رشد خوبی دیدیم، البته آن هم از زمستان شروع شده بود و در بهار امسال رشد گردشگری خوبی داشتیم به گونه ای که رشد گردشگری دو برابر فصل اول سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن هم ما رشد بسیار خوبی با حدود ۱۰ درصد داشتیم، در بعضی بخش ها مثل تولید خودرو ۸۰ درصد در سه ماه اول امسال نسبت به سه ماه اول سال گذشته رشد داشتیم، در تولید فولاد خام و پتروشیمی نیز رشد داشته ایم.

رییس جمهوری افزود: در بخش تولید نفت هم امسال نسبت به سه ماهه اول پارسال بیش از ۶٫۱ درصد رشد داشته ایم.

وی با تشریح دستاوردهای دولت در سایر عرصه های اقتصادی اظهارداشت: در بخش های دیگر هم مثل خدمات کشاورزی این رشد را می بینیم. کشاورزی ۳٫۳ درصد در سه ماهه اول امسال رشد داشته است و در مجموع، در همه بخش ها حرکتی را داشتیم که شروع این حرکت از زمستان پارسال انجام شد.

روحانی تصریح کرد: این رشد بر مبنای محاسبات سه ماهه امسال در مقایسه با سه ماهه اول پارسال است. به طور قطع، تا پایان سال نیز روند رشد ادامه خواهد داشت؛ منتهی باید جلوتر برویم تا بتوانیم آن را اعلام کنیم

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …