گفتگوی معصومه ابتکار و معاون دبیرکل سازمان ملل در حاشیه سمپوزیوم گردشگری

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وو هونگ بو، معاون اجتماعی و اقتصادی دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این گفتگو، وو هونگ بو ضمن قدردانی از هماهنگی و میزبانی ایران در اجرای سمپوزیوم گردشگری اظهار داشت: توجه مردم ایران به مقوله گردشگری پایدار برای من قابل توجه است. گردشگری پایدار باعث گفتگوی بین کشورها، درک بین فرهنگ های مختلف و توسعه تسهیلات و خدمات می شود، پس نقش اساسی در پیشرفت جوامع ایفا می کند.

وی ادامه داد: سمپوزیوم بین المللی برای زمینه سازی گردشگری پایدار نخستین رویدادی است که در آن همگرایی سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ایجاد شده و در نظر گرفتن توام این سه حوزه برای برنامه ریزی های ملی ضروری است.

معاون اجتماعی و اقتصادی دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این مطلب که یکی از اهداف سازمان ملل رسیدن جوامع به آرامش و پیشگیری از افراط گرایی است، افزود: برنامه ریزی برای نیل به توسعه گردشگری پایدار، از اولویت های سازمان ملل متحد محسوب می شود.

هونگ وو در انتهای سخنان خود خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم که نتایج این سمپوزیوم موفقیت آمیز خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست نیز ضمن تأیید اهمیت در نظر گرفتن هر سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی در گردشگری پایدار، برای همکاری های هر چه بیشتر در زمینه توسعه پایدار و پیشگیری از خشونت و افراط گرایی اظهار امیدواری کرد.

معصومه ابتکار با تأکید بر لزوم برقراری صلح و امنیت در منطقه، به همایش بین المللی گفتگوی تمدن ها در سال ۲۰۰۳ اشاره کرد و گفت: ما آماده ایم تا مسیری را که ۱۱ سال پیش آغاز کردیم ادامه دهیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …