سرافراز از نخستین فرستنده پرقدرت تولید داخلی رونمایی کرد

به گزارش ایرانگرد نیوز، افتتاح فرستنده پرقدرت ۲۰ کیلووات که به دست مهندسان داخلی و با همکاری جهاد دانشگاهی خواجه نصیر ساخته شده است، رونمایی از مونیتورینگ فنی سازمان و رونمایی از سایت رسمی سازمان صداوسیما از جمله طرح‌هایی بود که امروز با حضور سرافراز رییس سازمان صداوسیما انجام شد و وی در مراسم افتتاح این فرستنده گفت: بخش اصلی این فرستنده در دوره‌ای که کشور در تحریم بوده طراحی و ساخته شده است که باید آن را به فال نیک گرفت. تحریم‌هایی که باعث شد نیروهای جوان خودشان دست به کار شوند و این فرستنده پرقدرت را طراحی کنند.

وی در رونمایی از مونیتورینگ فنی با بیان اینکه مطلع شدن از منبع  اشکال فرستنده می‌تواند زمان رفع اشکال فرستنده را کوتاه‌تر کند، ابراز امیدواری کرد که در آینده این فناوری بتواند ضمن اعلام اشکال، علت اشکال را هم مشخص کند.

سرافراز گفت: برای سازمان صداوسیما که بیش از صد شبکه رادیویی و تلویزیونی ملی، محلی و برون‌مرزی دارد، وجود مرکزی که بتواند وضعیت و کیفیت پخش برنامه‌ها را رصد کند و گزارش کاملی از فرستنده‌ها، خطوط ارتباطی، مبدأ و مقصد ارائه دهد و همچنین با شناسایی سریع اشکال آن را عیب یابی کند، ضروری بود. می‌توان امیدوار بود که از این پس اشکالات فنی و قطعی ‌ها با راه‌اندازی این سیستم به حداقل برسد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه این فناوری به دست یکی از مهندسان فنی و بدون تحمیل هزینه‌ای به سازمان به انجام رسیده، آن را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: استمرار چنین اقداماتی می‌تواند رسانه ملی را به نقطه مطلوب فنی برساند.

رسانه ملی در بخش نرم‌افزاری و برنامه‌ای باید به سیاست‌های مشخصی برسد

سرافراز همچنین در رونمایی از سایت رسمی صدا و سیما «irib» گفت: سازمان صداوسیما در حیطه وب و فضای مجازی عقب‌ماندگی‌هایی دارد که اگر سیاستگذاری متمرکزی را در پیش نگیرد، نمی‌تواند قدرت رسانه‌ای‌اش را در این فضا متبلور کند. رسانه ملی هم در بخش نرم‌افزاری و هم برنامه‌ای باید سیاست‌های مشخصی داشته باشد.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه طراحی وب‌سایت صداوسیما باید ویژگی‌هایی داشته باشد که هر مخاطبی بتواند آن را از دیگر سایت‌ها تمیز دهد، یادآور شد: سایت های سازمان باید با هم‌افزایی و هویتی یکسان ارائه شوند و قدرت رسانه را در محیط وب نمایش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این سامانه بتواند ضمن برقراری نظم میان سایت‌های سازمان این تمرکز را ایجاد کند.

فرستنده ۲۰ کیلو‌وات نخستین فرستنده پرقدرت است که مهندسان کشور ساخته‌اند.

قدرت خروجی نامی ۲۰ کیلووات قابل افزایش تا ۱۰ درصد، انحراف فرکانس نامی ۷۵_/+ کیلوهرتز، کانکتورخروجی ۸/۳۱ EIN تغذیه ورودی سه فاز ۵۰ هزار هرتز و… از مشخصات فنی این طرح است.

مونیتورینگ فنی پخش سازمان نیز تمام قطعی‌ها را به طور خودکار اعلام می‌کند و به صورت زنده گزارشی از شرایط فنی فرستنده‌ها نمایش می‌دهد. فاز اول این طرح با امکان اعلام قطعی‌ها و منبع آن به انجام رسیده و قرار است در فازهای بعدی هر آنچه از خطوط ارتباطی سازمان چه ماهواره‌ و چه زمینی از نظر فنی رخ می‌دهد را اعلام کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …