مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران: مشکل کمبود هتل در بخش گردشگری تا سال ۱۴۰۰ رفع می شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با اشاره به برنامه های دولت یازدهم در خصوص ایجاد زیرساخت های گردشگری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مشکل اساسی گردشگری در بخش هتل ها تا سال ۱۴۰۰ بطور اساسی حل خواهد شد.

غلامحسین حسینی در آئین گشایش جشنواره زمستانی کندوان با بیان اینکه در زمینه مراکز اقامتی مشکلاتی وجود دارد، اظهارکرد: با روندی که شروع شده و هتل هایی که در حال ساخت است تا سال ۱۴۰۰ مشکل اقامتی کشور بطور اساسی برطرف می شود و وضعیت بحرانی را پشت سرخواهیم گذاشت و به حالت مناسب می رسیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در سال های گذشته به عنوان یک اقتصاد فانتزی مطرح می شد، ادامه داد: ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و در زمان حاضر همه مسئولان نظام به توسعه این بخش توجه دارند.
وی اعلام کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید میزان گردشگران ورودی به کشور را به ۲۰ میلیون گردشگر برسانیم.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی شاخص های بسیاری دیده شده که گردشگری یکی از این شاخص هاست.
حسینی با اشاره به اشاره به ماهیت درونزایی گردشگری، افزود: در اقتصاد درونزا نیازی به انتقال فناوری از کشورهای دیگر نداریم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ اقتصادی همچون گردشگری به خودی خود درونزا نیست، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار ارزنده ای در زمینه رونق گردشگری انجام شده است.
همزمان با ایام با سعادت میلاد پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) و هفته وحدت جشنواره زمستانی کندوان با شعار «زمستان کندوان ، رویای بی تکرار» در هتل بین المللی صخره‌ای لاله کندوان آغاز شد.
روستای تاریخی کندوان در ۶۲ کیلومتری تبریز و در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده و به همراه یکاپادوکیای ترکیه و داکوتای آمریکا سه روستای صخره ای جهانند اما ویژگی منحصر بفرد کندوان این است که این روستا تنها روستای صخره ای جهان به شمار می رود که هنور مردم در آن ساکن هستند و زندگی در آن جریان دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …