معاون رئیس جمهوری: دولت یازدهم ایران را به عنوان مقصد امن گردشگری دنیا شناساند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت یازدهم ایران را به عنوان مقصد امن و باثبات گردشگری به دنیا شناساند.

زهرا احمدی پور: همیشه گردشگری از عوامل سیاسی متاثر می شود و تاثیرات مثبت و منفی آن بنا به مثبت و منفی بودن آن رویداد سیاسی است.
وی ادامه داد: امروز شما وارد هر شهری می شوید پر از گردشگران خارجی است و کسی نمی تواند بگوید گردشگری رشد نداشته است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: آمار گردشگران ورودی به کشور مدام در حال افزایش است، ظرفیت ها و جذابیت های ایران را به خوبی تشخیص داده اند و ایران توسط مجلات و سایتهای بین المللی به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر، معرفی می شود.
وی ادامه داد: تمرکز دولت یازدهم تمرکز روی توسعه گردشگری است و تمام توانش را برای توسعه این صنعت گذاشته است و همین شرایط را در دولت دوازدهم ادامه می دهد.
احمدی پور تاکید کرد: گفتمان اقتصاد بلورین گردشگری در دوره مدیریت من بوجود آمد و اکنون دیگران آن را شنیده، درک کرده و تکرار می کنند.
وی افزود: سیاست های کلی گردشگری در ماه های آینده تدوین و ابلاغ می شود تا دستگاه های دولتی و بخش خصوصی با این سیاست های کلان همگام باشند.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز دیگر کسی منکر نیست که تعداد گردشگران خارجی در رستوران، کوچه و فرودگاه و مکان های عمومی رو به افزایش است اما برای پایداری و استمرار این توفیقات باید برنامه ریزی بلندمدت داشت.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …