حضور موفق ایران در کمپین تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری

به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: «گردشگری خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری است که در آن انگیزه اصلی سفر گردشگر، تجربه غذاهای جدید در مقصد مورد بازدید به شمار می‌آید. این نوع گردشگری در واقع به عنوان حافظ میراث‌فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل کرده و از این رهگذر فرصت‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی به‌ویژه در مناطق روستایی فراهم می‌آورد.

بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به‌عنوان بخشی از کمپین “فردا سفر کنید”  (Travel Tomorrow)، از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود کلیپ‌هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال کنند. این اقدام UNWTO اساساً برای مواجهه با چالش جهانی حاصل از شیوع ویروس کرونا در جهان و با هدف احترام به فرهنگ‌های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ، میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.»

قاسمی با اشاره به این‌که در این راستا معاونت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان کرد، ادامه داد: «این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان جهانی گردشگری در سایت آن سازمان مورد پذیرش قرار گرفت و در این آدرس بارگذاری شد، فرصت مغتنمی را برای معرفی بخش‌های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته‌ها، موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و… به جهانیان فراهم آورده است.»

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در پایان تاکید کرد: «ایران از حیث تنوع و طعم غذایی از قابلیت بی‌نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب گردشگر به آن پرداخته نشده است؛ امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به جهانیان بشناسانیم.»

Check Also

کرونا را جور دیگر باید دید

یک استاد دانشگاه بر این باور است که «کرونا و قرنطینه خانگی باعث شد تا …