درشرایطی که مصر همچنان درتقلا و بحران به سر میبرد ،عربستان سعودی و امارات به عنوان بزرگترین بازارهای خاورمیانه فرصتهای ازدست رفته را جبران میکنند.
به گزارش سی ان بی سی درشرایطی که اقتصاد اروپا همچنان در کشاکش با بحران و رکود است ، برندهای شاخص جهانی در صنعت هتلداری توسعه تهاجمی و برق آسایی را در منطقه عربی خلیج فارس آغاز کردهاند تا از این رهگذر سود اقتصادی مناسبی را در شرایط رکود اقتصاد اروپا بدست آورند.
این گزارش به نقل از “ریچارد سالامون” مدیر اجرایی گروه هتلداری اینتر کنتینانتال ” یکی از بزرگترین گروه هتلداری چهان میافزاید:«تردید ی نیست که ما منابع بسیار مهمی را در چین و هند و در خاورمیانه سرمایه گذاری کردهایم . »
وی می افزاید:«با وجود همه این سرمایه گذاریها، کشور امارات و سعودی واقعا به عنوان دو محرک بزرگ اقتصادی برای ما عمل میکنند. به ویژه با توجه به برخی جریانهای منفی جاری در بازارهایی چون مصر و تونس این کشورها اهمیت بیشتری مییابند. »
به گفته وی ابوظبی به تنهایی قرار است تا سال ۲۰۱۵ میزبان بیش از ۱۵ میلیون گردشگر باشد و این به معنی رشد ابوظبی به یک مقصد گردشگری بینالمللی با نفوذ جهانی است.
“آرنی سورنسون” مدیر اجرایی هتل بینالمللی ماریوت نیز گفت:« من بازارهای ایالات متحده عربی را بسیار نیرومند و جذاب دیدم شما می توانید شاهد منابع عظیم مالی و فرهنگی باشید که میتواند دراین شرایط تاب آورد . دراین جا کشورهایی هستند که آزادانه درباره افزایش رشد تعداد مسافران و رشد بازارهای تجاری عمل میکنند. این چیزی است که برای ما فرصتی برای حرکت تلقی میشود.»