وی افزود: همین علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تندیس بسیاری از جشنواره های دیگر به یک نشان قابل دسترسی تبدیل شود و از هدف طراحی اولیه سیمرغ فاصله داشته باشد و در این دوره ما تلاش کردیم تا بتوانیم آن نگاه متعالی که در فرم سیمرغ بود (بلندی قامت، کشیدگی و پرداحت به جزئیات) را به سازندگان انتقال دهیم اما با مشورت ها و اتودهای انجام شده در حجم و کریستال این مفهوم هنوز قابل اجرا نیست و همین علت باعث شده بود که در طراحی سال گذشته تندیس تبدیل به حجمی شود که فاصله زیادی با معنای اصلی اش داشته باشد.
حقیقی ادامه داد: ساخت تندیس باید نشانه ای از سینما را در خود جای دهد. استفاده ازبلور و کارترکیبی در اجرای تندیس برای ایجاد تلالو و بازتاب روشنایی هدف طراحی مجدد نشان جشنواره فجر است که سعی شده با تغییرات اندکی به طرح اصلی نشان جشنواره نزدیک شویم. ایجاد انعکاس نور در پایه تندیس یکی از مهمترین تغییرات جزئی است که در حال طراحی است؛ کاری که به لحاظ فنی و اجرایی در سال های گذشته قابل اجرا نبود. البته هنوز نمونه اول و کامل آن نهایی نشده است تا بتوانیم درباره آن تصمیم گیری کنیم اما تلاشمان بر این است که بهترین کیفیت را با حداقل تغییر داشته باشیم.
حقیقی در پایان اظهار امیدوار کرد که با نهایی شدن یک شکل واحد از تندیس به ثباتی برسیم که مورد تائید و پذیرش عمومی اهالی هنر و سینما باشد.